سیروان غفوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روزانه 380 تن زباله در این شهر تولید و جمع آوری می شود که 180 تن آن به کارخانه بازیافت و 200 تن نیز به محل دفن زباله های شهری منتقل می شود.
وی با بیان اینکه سه ماهه نخست امسال در مجموع 34 هزار و 200 تن زباله از سطح شهر سنندج جمع آوری شده است، افزود: 16 هزار و 200 تن از این میزان زباله، تحویل کارخانه بازیافت شد.
غفوری با بیان اینکه عملیات تفکیک زباله های منتقل شده به سایت بازیافت توسط بخش خصوصی انجام می شود، تاکید کرد: فلزاتی همچون آلومینیوم و آهن و مواد پلاستیکی و مقوا از میان زباله ها جدا و برای بازیافت به کارخانه های مربوطه ارسال می شود.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج یادآور شد: مواد آلی نیز از داخل زباله ها جدا شده و در سایت های تخمیر کارخانه بازیافت پس از طی مراحل هوادهی تبدیل به کود کمپوست می شود و مواد باقی مانده زباله نیز دفن بهداشتی خواهد شد.
غفوری در ادامه با اشاره به اینکه سازمان پسماند شهرداری در راستای تامین خاک کافی برای دفن بهداشتی زباله، ستاد خاک و نخاله راه اندازی کرده است، گفت: روزانه مقدار قابل توجهی خاک از مناطق مختلف شهر جمع آوری و به محل دفن زباله منتقل می شود.
وی اضافه کرد: پوشش زباله ها در محل دفن با خاک و نخاله نقش موثری در کاهش آتش سوزی ها و به تبع آن جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست اطراف این محل دارد.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.