به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جلال قلعه شاخانی روز پنجشنبه در این ارتباط اظهار داشت: سفر این کارناوال در راستای توسعه مراودات فرهنگی بین 2 منطقه و هماهنگی و رایزنی برای برگزاری هفته فرهنگی کردستان در اقلیم عراق انجام شده است.
وی افزود: این کاروان شامل 20 نفر از هنرمندان گروه نمایش طنز، موسیقی سنتی و شعبده بازی است که به سرپرستی کورش احمدی رئیس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به اقلیم کردستان عراق عزیمت کردند.
قلعه شاخانی تاکید کرد: هنرمندانی از جمله کامبیز اسدی، علاالدین نباتی، فرید رحیمی، فواد پیشوا، فراز معروفی، اسعد ورمزیار، زاهد کریمی، عدنان قوامی، اسعد فریدی و ایرج زبردست این کاروان فرهنگی را همراهی می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به مدت حضور این کارناوال در کشور عراق گفت: کارناوال بزم و شایی با همکاری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اقلیم عراق از امروز بمدت یک هفته در این منطقه به اجرای برنامه های شاد و فرهنگی می پردازد.
وی اضافه کرد: مجموعه جاذبه های گردشگری استان کردستان در قالب نمایشگاه عکس در حاشیه اجرای گروه های فرهنگی و هنری در اقلیم کردستان عراق بر پا می شود.
قلعه شاخانی با بیان اینکه توسعه اقتصاد هنر و افزایش مراودات فرهنگی از جمله اهدافی است که در این سفر دنبال می شود، افزود: مراودات فرهنگی در چارچوب دیپلماسی فرهنگی کشور از طریق کنسولگری ایران مستقر در اربیل و سلیمانیه پیگیری شده و امیدواریم در سال جاری شاهد برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق باشیم.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.