مهدی مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این پروازها توسط سازمان ملی زمین شناسی کشور در پهنه های معدنی شهرستان های سقز و قروه انجام می شود، اظهار داشت: در این پروازها بیش از پنج هزار کیلومتر از پهنه های این دو شهرستان مورد مطالعه قرار می گیرد.
وی افزود: این میزان پهنه شامل سه هزار و 500 کیلومتر مربع در سقز است که اراضی سقز و بانه را در یک هزار و 500 کیلومتر پرواز خطی با فاصله 200 متر و با ارتفاع 40 متر انجام می دهد و ظرفیت های جدید معدنی در حوزه های مختلف شناسایی می شود.
مرادی در خصوص دومین پهنه ای که در شهرستان قروه عملیات پروازی آن در حال انجام است نیز تاکید کرد: این پهنه به میزان سه هزار و 595 کیلومتر مربع است که نصف آن در قالب پهنه شرق سال گذشته انجام یافته و بقیه آن هم اکنون در حال انجام است.
وی اضافه کرد: انجام مطالعات ژئو فیزیک پهنه بیجار را از دیگر پهنه های در حال پیگیری استان از سال گذشته بود که با استفاده از اطلاعات پروازهای انجام شده یکی از نهادهای نظامی کشور این پهنه بی نیاز از پروازهای ژئوفیزیک شده است.
معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان مطالعات پهنه معدنی دیواندره را از دیگر برنامه های این سازمان برای شناسایی ظرفیت های معدنی استان اعلام کرد و گفت: این پهنه نیز در حال واگذار شدن به شرکت صنایع فولاد کردستان است تا پروازهای اکتشافی آن در چهار هزار و 400 کیلومتر مربع انجام شود.
مرادی افزود: کردستان استانی معدنی و دارای ظرفیت‌های شناخته شده و ویژه‌ای است که سازمان صنعت، معدن و تجارت بسیاری از اهداف خود را بر روی استفاده از این ظرفیت‌ها متمرکز کرده است.
به گزارش ایرنا، ذخیره قطعی معادن استان 620 میلیون تُن و اشتغال اسمی پروانه های بهره برداری چهار هزار و 47 نفر است و یک هزار و 851 نفر در معادن استان مشغول فعالیت هستند.
استان کردستان دارای 20 معدن سنگ آهن است که 74 میلیون تن از 2 میلیارد و 800 میلیون تن از ذخیره قطعی معادن کشور را در خود جای داده است.
سهم کردستان از ذخیره قطعی 48 هزار میلیون تُنی معادن کشور 1.2 درصد و در بخش اشتغال هم سهم استان از 138 هزار و 879 نفر اشغال اسمی کشور سه درصد است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.