به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، رضا میرزایی روز پنجشنبه اعلام کرد: سیاست های کلی حوزه مبارزه با قاچاق بر مبنای ٧٠ درصد اقدامات پیشگیرانه و ٣٠ درصد اقدامات مقابله ای است.
وی اظهار داشت: در راستای اهداف روشنگری و آگاه سازی، سال گذشته ١٤ هزار دانش آموز در کردستان به صورت چهره به چهره دیده و در خصوص عوارض ناشی مصرف کالای قاچاق توجیه شدند.
میرزایی در خصوص کشف کالاهای قاچاق سلامت محور در سال گذشته افزود: در سال ٩٦ تعداد پنج میلیون و ٢٥٣ هزار و ٧٣٢ قلم کالای آرایشی و بهداشتی و ٦ میلیون و ٩٤٦ هزار و ١٤٥ قلم دارو کشف شد.
وی همچنین به کشف ٢٦٤ هزار و ٣١ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و ١٢٢ هزار و ٥٦٨ قلم دارو در ٢ ماهه اول سال ٩٧ اشاره کرد و از اجرای عملیات امحای کالاهای سلامت محور در تیر ماه امسال با همکاری دستگاه های ذیربط خبر داد.
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان تاکید کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون اصلی برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق، کالاهایی که مصرف انسانی دارد اعم از مواد خوراکی، غذایی، دارویی و بهداشتی آرایشی تحت هیچ شرایطی وارد چرخه مصرف نمی شود و باید معدوم گردد.
میرزایی در ادامه به افزایش چند برابری تیم های گشت مشترک و بازدیدهای مرتب و مستمر از داروخایه ها، مراکز فروش تجهیزات پزشکی و عطاری ها اشاره کرد و یادآور شد: پیگیر شناسنامه دار کردن پخش کنندگان دارو هستیم که توزیع کنندگان دارای مجوز، کنترل و بدون مجوزها نیز برابر قانون پلمب شوند.
وی اضافه کرد: کالاهای قاچاق اگر چه شکیل و ارزان تر است اما بدلیل سرب بالا مشکلات زیادی برای مصرف کنندگان ایجاد می کند.
وی از مردم خواست در موقع خرید کالاهای آرایشی بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی دقت کنند محصول دارای برگ اصالت باشد در غیر این صورت کالای قاچاق است.
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.