به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی فرشادان نماینده مجلس، امیر قادری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، الماسی فرماندار و جمعی از مسئولان کامیاران روز یکشنبه از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان کامیاران بازدید کردند.
محمد حسین محمدی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: کردستان تنها استان کشور است که در پایان سال جاری سه تصفیه خانه در آن به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه این تصفیه خانه ها در کامیاران، بیجار و یاسوکند قرار دارند، افزود: این سه واحد تصفیه خانه های فاضلاب هستند.
محمدی به پیشرفت 80 درصدی تصفیه خانه فاضلاب کامیاران اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون 170 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه و 100 میلیارد ریال دیگر برای اتمام آن نیاز است.
مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان با بیان اینکه در سال جاری وزارت نیرو برای این پروژه 90 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است، گفت: برای افتتاح آن در پایان ساری جاری مشکلی وجود ندارد.
محمدی تاکید کرد: این تصفیه خانه از نوع فرآیند تصفیه لجن فعال اکسلاک ارتقا یافته به ام ال ای است که شامل 80 کیلومتر تاسیسات جمع آوری و 11 کیلومتر خط انتقال با ظرفیت 12 هزارمتر مکعب در شبانه روز است و جمعیت 70 هزار نفری را تحت پوشش قرار می دهد.
وی مهمترین کارکرد این پروژه را زیست محیطی دانست و اظهار داشت: پساب تولید شده در این تصفیه خانه برای مصارف کشاورزی مفید است و ظرفیت تامین آب 400 هکتار زمین را دارد.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.