رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این آزمون در 2 مرکز آزمون در سنندج با حضور 2 هزار و 659 داوطلب امروز 20 اردیبهشت و جمعه 21 اردیبهشت در نوبت صبح و بعد از ظهر در حال برگزاری است.
خالد اصلانی با اشاره به اینکه 530 نفز از داوطلبان زن و باقی افراد نیز مرد هستند، اظهار کرد: این آزمون امسال براساس ماده 21 آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برگزار می شود و داوطلبان تنها در بخش ورود به حرفه مهندسی ثبت نام کرده اند.
وی افزود: داوطلبان در این آزمون در مباحث 22 گانه مقررات ملی ساختمان به صورت جزوه باز برای دریافت پروانه اشتغال بکار مهندسی با هم به رقابت می پردازند.
به گفته وی، این آزمون در رشته های عمران (نظارت)، نقشه برداری، معماری (نظارت)، تاسیسات برقی (نظارت) و تاسیسات مکانیکی (نظارت) و معماری (اجرا) و عمران (اجرا)، عمران (محاسبات)، تاسیسات مکانیکی (طراحی)، تاسیسات برقی و معماری (طراحی) برگزار می شود.
اصلانی تاکید کرد: طراحی سئوالات آزمون ورود به حرفه مهندسان از سوی سازمان سنجش صورت گرفته و نتایج آن حدود سه ماه دیگر اعلام می شود.
به گزارش ایرنا، دانشگاه های علمی کاربردی و پیام نور سنندج واقع در شهرک بهاران میزبان داوطلبان در این آزمون است.
هم اکنون هفت هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان هستند که سه هزار و 700 نفر از آنها پروانه اشتغال به کار دارند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.