سیدانور اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این صندوق هزینه های دارویی و درمانی بیماران خاص را پرداخت می کند، اظهار کرد: از این مبلغ، 141 میلیارد و 52 میلیون ریال هزینه دارویی و 90 میلیارد و 747 میلیون ریال نیز هزینه درمانی و بستری این بیماران بوده است.
وی افزود: هزینه های درمانی بیماران خاص استان در سال 96 در مقایسه با سال ما قبل 20 درصد و هزینه های دارویی آنها 14 درصد افزایش یافته است.
اسماعیلی تاکید کرد: در استان کردستان در مجموع 2 هزار 531 بیمار خاص شناسایی شده که از این تعداد 2 هزار نفر زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.
وی یادآور شد: از تعداد بیماران زیر پوشش، 823 نفر بیمار ام اس، 713 نفر بیمار دیالیزی، 264 نفر پیوند کلیه، 111 نفر بیمار تالاسمی و 89 نفر نیز بیماران هموفیلی هستند.
وی اضافه کرد: صندوق بیمه سلامت تمام هزینه های درمانی و دارویی بیماران خاص را پرداخت می کند و تنها 10 درصد هزینه دارویی بیماران ام اس توسط خود بیمار پرداخت می شود.
وی در خصوص تعداد بیمه شدگان سایر صندوق های بیمه سلامت گفت: در استان کردستان بیش از یک میلیون و 115هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل 614 هزار و 680 نفر روستاییان هستند.
به گزارش ایرنا، طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
نام نویسی برای بیمه سلامت ایرانیان نیز همزمان در سراسر کشور از اول اردیبهشت سال 1393 آغاز و توزیع دفترچه های درمانی نیز از سوم خرداد همان سال آغاز شد.
استان کردستان در مجموع یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و یک هزار و 703 روستا ساکن هستند.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.