به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز شنبه در نشست ائمه جمعه استان کردستان و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دشمن بدنبال آن است که از طریق نفوذ فرهنگی و مشکلات اقتصادی، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهد.
وی با تاکید بر اینکه برخورد فیزیکی با مسائل فرهنگی و اجتماعی کارساز نیست، افزود: باید با کارهای فرهنگی با نفوذ دشمن در این حوزه مقابله کرد و نقش علما در این بحث بسیار مهم است.
آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: حساسیت به فضای مجازی تنها به کشور و مسئولان ما ختم نمی شود و بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی هم نسبت به این مساله نگران هستند بنابراین نباید این فضا را بدون مدیریت به حال خود رها کرد.
وی یادآور شد: روحانیت در کردستان از یک طرف با مسائل معیشتی رو به رو است و از طرفی دیگر درگیر شرایط سخت شبیخون فرهنگی هستند اما همواره همراه با مردم در تمام صحنه ها حضور داشته اند که این، ارزشمند است.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز با اشاره به اینکه 2 هزار و 200 مسجد در این استان وجود دارد، اظهار کرد: بیش از 2 هزار روحانی و یک هزار و 700 طلبه اهل سنت زیر پوشش این مرکز فعالیت دارند.
حجت الاسلام حسن منتظری با بیان اینکه در برخی از مساجد بویژه روستاهای کردستان به دلیل نداشتن امام جماعت نماز جمعه برگزار نمی شود، افزود: خدمات و مستمری که مرکز بزرگ اسلامی به روحانیان پرداخت می کند کفاف زندگی آنان را نمی دهد و کمک های مردم هم محدود است و نیاز است کمیسیون فرهنگی مجلس و دولت برای رفع نیازهای این قشر تلاشگر و ضعیف همت کنند.
وی خواستار بررسی و تدوین طرح جامع معیشت روحانیان در مجلس شد و گفت: امید است با اجرای این طرح برخی از مشکلات میعشتی روحانیان اهل سنت برطرف شود.
حجت الاسلام منتظری تاکید کرد: انتظار داریم بودجه فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزایش یافته و نگاه ویژه ای به این مرکز شود.
امام جمعه موقت سنندج و عضو شورای افتا کردستان هم در این نشست گفت: اقتصاد کشور بویژه استان کردستان تا حدی بیمار است که امیدواریم با تدابیر دولت و مجلس این مشکلات رفع شود.
ماموستا سیدمحمدسعید حسینی کولبری را نه علاج بلکه مسکّن وضعیت کنونی اشتغال در کردستان خواند و یادآور شد: تا زمانی که مشکل اقتصادی در استان های مرزی برطرف می شود، دولت کولبری را آزاد کند تا مردم بیش از این در مضیقه نباشند.
وی در ادامه به برخی مشکلات روحانیان این استان اشاره و اظهار کرد: مشکل مالی این قشر وفادار به نظام و انقلاب در کردستان اصلی ترین است که انتظار داریم دولت و مجلس برای رفع آن تلاش کنند.
در ادامه این نشست، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، امامان جمعه شهرهای مریوان و بانه هم به بیان برخی مسایل و مشکلات استان پرداختند که بیکاری و مسدود شدن معابر مرزی موقت (کولبری) از جمله آنها بود که از دولت و مجلس خواستند برای رفع این دغدغه ها و شمکلات مردم استان تدبیری اتخاذ کنند.
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس روز پنجشنبه به استان کردستان سفر کردند. بازدید از طرح های عمرانی و فرهنگی، شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و دیدار با روحانیون، ائمه جمعه و شخصیت های فرهنگی استان از جمله برنامه های این کمیسیون در کردستان بود.
کردستان سومین استانی است که اعضای کمیسیون فرهنگی به آن سفر می کنند، هدف از این سفرها در جریان قرار گرفتن اعضای این کمیسیون از دغدغه ها و مشکلات فرهنگی استان های مختلف است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.