فرشید جهان بین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع 694 میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی این نهاد در سال گذشته، 230 میلیارد ریال صرف ایجاد طرح های اشتغالزایی در حوزه زنان شده است.
وی افزود: بیش از 50 میلیارد ریال از این میزان اعتبار صرف ایجاد شغل برای 278 زن سرپرست خانوار مددجوی زیر پوشش امداد در این استان شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: از این میزان اشتغال ایجاد شده برای زنان سرپرست خانوار، 233 طرح با اعتبار بیش از 47 میلیارد ریال مربوط به کسب و کار خود اشتغالی و 45 طرح با اعتبار سه میلیارد ریالی مربوط به طرح های حوزه مشاغل خانگی است.
جهان بین تاکید کرد: همچنین سال گذشته 127 طرح اشتغالزایی با اعتبار بیش از 24 میلیارد ریال در روستاها و 151 طرح با اعتبار بیش از 26 میلیارد ریال در شهرها برای مددجویان زیر پوشش اجرا شده است.
وی گفت: در راستای بهبود وضعیت معیشتی و توانمندسازی خانواده های زیر پوشش بخصوص در روستاها و مناطق محروم و با کمک ابزارهای مراقبتی و نظارتی زمینه پایدار سازی طرح های اشتغالزایی فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، بیش از 45 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
30 درصد از خانوارهای زیر پوشش این نهاد در استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.