به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ حسن عسگری روز دوشنبه در نشست مجمع بسیج این شهرستان اظهار کرد: دشمنان می خواهند مردم را از فرهنگ ایرانی، اسلامی دور کنند بنابراین باید در این حوزه فعالیت های بازدارنده ما، بیشتر باشد.
وی افزود: دشمن از تمام ابزارها بویژه استفاده از فضای مجازی که هیچگونه نظارتی بر آن وجود ندارد می خواهد به فرهنگ ایرانی - اسلامی ضربه بزند.
سرهنگ عسگری با بیان اینکه از طریق فضای مجازی بزرگترین هجمه ها به فرهنگ جامعه ایرانی صورت می گیرد، تاکید کرد: صیانت از فرهنگ کشور نیازمند ساماندهی فضای مجازی است چرا که به تعبیر رهبری، اهمیت دادن به فضای مجازی توجه و اهمیت به جمهوری اسلامی است.
وی در بخش دیگری در خصوص اقدامات فرهنگی سپاه یادآور شد: سپاه در راستای رفع مشکلات فرهنگی در سال 96 اجرای طرح کرامت را با اولویت آسیب های اجتماعی در کشور آغاز کرده است.
وی اضافه کرد: این طرح را در سال 97 با استفاده از تجربیات اجرای ان در سال جاری، با قدرت بیشتر و با رفع نقاط ضعف ادامه خواهیم داد.
فرمانده سپاه ناحیه سنندج یکی دیگر از مشکلات اساسی کشور را بحث های اقتصادی اعلام کرد و گفت: دشمن از این مشکلات و ضعف ها سوء استفاده کرده و به آن دامن می زند.
سرهنگ عسگری تنها راه رفع مشکلات اقتصادی در کشور را نگاه جهادی به این موضوع دانست و افزود: نگاه دستور العملی و بخشنامه ای، مشکلات اقتصادی را رفع نخواهد کرد.
به گفته وی، دغدغه فعالان اقتصادی عدم حمایت از تولید داخلی است چون رفع مشکلات اقتصادی کشور مستلزم حمایت جدی از تولید داخلی و ترویج استفاده مردم از کالای ایرانی است.
استاد دانشگاه کردستان هم در این نشست اظهار کرد: مشکلات زیادی در کشور داریم و این مشکلات مربوط به مردم نیست چرا که ایشان وظیفه خود را یعنی حمایت و پشتیبانی از نظام را به نحو احسن در طول تاریخ انقلاب اسلامی انجام داده اند.
عبدالسلام کریمی رفع مشکلات کشور را وظیفه مسئولان و دولت دانست و افزود: دشمن بیدار است و بدنبال آن است که با سوء استفاده از مشکلات موجود، مردم را در مقابل نظام قرار دهد پس باید هم بیدار باشیم و چالش ها را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه هیچ مقوله ای مهمتر از علم و فرهنگ نیست، تاکید کرد: مسائل فرهنگی نباید تابع مسائل جناحی باشد و همگی باید برای رفع دغدغه های فرهنگی مردم و نظام گام برداریم.
به گفته وی، دشمن در صدد است از طریق فضای مجازی در میان خانواده ها نیز نفوذ کند تا به اهدافش که همان بر هم زدن آرامش جامعه است، برسد پس باید دلسوزانه در راستای صیانت از فرهنگ کشور تلاش کنیم.
در این نشست روسای کارگروه های فرهنگی و اقتصادی مجمع بسیج شهرستان سنندج نیز به ارائه عملکرد خود در سال 96 پرداختند و خواستار حمایت مسئولان از این مجمع برای رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم شدند.
شهرستان سنندج 501 هزار و 402 نفر جمعیت دارد که جمعیت ساکن در شهر 414 هزار و 69 نفر و جمعیت روستایی نیز 87 هزار و 331 نفر است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.