به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که شامگاه یکشنبه برگزار شد، کتاب گذری با تاریخ اسلام (شرح حال خلفای راشدین) اثر علی احمدزاده نویسنده کرُد و کتاب دیوان سالم اثر اسماعیل کسنزانی شاعر و عارف کردستانی نیز که توسط اسماعیل کسنزانی تدوین و بازنویسی شده بود، رونمایی شد.
کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در طول 6 روز برگزاری این نمایشگاه، در مجموع هشت کتاب رونمایی می شود.
کامل گلباخی اظهار کرد: تمامی کتاب هایی که در این ایام رونمایی می شوند توسط نویسندگان بومی کردستان به رشته تحریر درآمده است.
به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان روز یکشنبه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و جوانان کردستان عراق، نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که 338 ناشر برای حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان انتخاب شدند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق (اقلیم کردستان) 2 هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
همزمان با آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه استانی کتاب کردستان از نویسندگان پیشکسوت کُرد همچون عبدالحمید حیرت سجادی، عطا نهایی، هاشم سلیمی، محمد علی کوشا، دکتر محمود ابراهیمی، قادر فتاح قاضی، آزاد برزنجی و بهرام ولدبیگی با اهدای هدایایی تجلیل و تقدیر شد.
بازدید کننده نمایشگاه می تواند از طریق آدرس www.icfi.ir/fa/book و با جستجوی اسم نویسنده، کتاب یا دسته بندی موضوعی، ناشر و محل عرضه آن در نمایشگاه را پیدا کند.
دسته بندی های موضوعی شامل عمومی، دانشگاهی، کشاورزی، هنر، حقوقی، پزشکی، کمک آموزشی و زبان است که علاقه مندان می توانند در میان این بخش ها بدنبال کتاب های مدنظر خود بگردند.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.