لیلا آژیر روز یکشنبه با حضور در غرفه ایرنا در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان اظهار کرد: بانوان محور توسعه در هر کشوری به شمار می آیند و این نشان دهنده اهمیت و نقش پر رنگ زنان در فرهنگ مطالعه هر جامعه است.
وی با اشاره به اینکه برای آینده بهتر، مادران باید در تربیت فرزند مطالعه را یک اصل قرار دهند، افزود: نتیجه آشنا کردن فرزندان با کتاب در آینده افزایش سطح سواد رسانه ای، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است که آغاز راه برای رسیدن به توسعه همه جانبه است.
آژیر با تبریک فرا رسیدن هفته زن به تمام بانوان کردستانی تاکید کرد: هیچ هدیه ای با ارزش تر از کتاب برای بانوان وجود ندارد و امیدواریم این سنت حسنه در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مشاور بانوان استاندار کردستان نقطه عطف این نمایشگاه را حضور مسئولان اقلیم کردستان عراق دانست و یادآور شد: این همکاری فرهنگی باید زمینه ساز مراودات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان کردستان با اقلیم عراق شود.
وی فضای نمایشگاه و مراسم افتتاحیه را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: حال و هوایی نوروزی در نمایشگاه مشاهده می شود که امید است این نمایشگاه بهانه ای باشد تا جنس هدیه عید نوروز مردم به یکدیگر کتاب باشد.
آژیر با بیان اینکه بانوان باید مطالعه و کتابخوانی را در اولویت کارهای خود قرار دهند، افزود: زنان باید کتاب را به سبد کالاهای ضروری خانواده وارد و اعضای خانواده را مطالعه کتاب تشویق کنند.
وی به ایجاد کافه کتاب و برگزاری نشست های کتابخوانی به عنوان اقدامی در راستای افزایش آمار مطالعه در جامعه توسط دولت تدبیر و امید اشاره کرد و یادآور شد: این مهم نیازمند برنامه ها و راهکارهای اساسی مانند برگزاری نمایشگاه های کتاب است که می تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کردستان در خصوص اینکه چرا در این نمایشگاه فضای مختص به بانوان نویسنده، شاعر و ناشر وجود ندارد، گفت: شاید هنوز به جایگاه واقعی زن در عرصه فرهنگ جامعه پی نبرده ایم.
به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و جوانان کردستان عراق،نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار کردستان و مردم فرهنگ دوست این استان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که فقط 338 ناشر برای حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان فرصت پیدا کردند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق (اقلیم کردستان) دو هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
هفتمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان پس از وقفه‌ای سه ساله 13 تا 18 اسفند ماه جاری با حضور ناشران برجسته و فعال کشوری و اقلیم کردستان عراق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج در حال برگزاری است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.