معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: زلزله کرمانشاه تلنگر مهمی به وجدان‌ها، فکر و عقلانیت انسان‌ها بود و اگر مصالح به کار برده شده استاندارد بود قطعاً ساختمان ها تاب آوری بیشتری داشت.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی در جلسه شورای اداری استان افزود: تولید مصالح ساختمانی غیراستاندارد ظلم به جامعه است و کارگاه‌هایی که شن و ماسه غیراستاندارد تولید می‌کنند یا باید تعطیل شوند و یا استاندارهای لازم را در تولیدات خود رعایت کنند.

وی افزود: رسانه‌ها نیز باید در راستای حساس‌سازی جامعه به استاندارد، همکاری لازم را داشته باشند و مردم و مسئولان را به ارتقای استاندارد دعوت کنند.

وی همه دستگاه های دولتی، نهادهای غیردولتی، نهادهای توسعه ای، موسسات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد را در امر ارتقاء استاندارد مسئول دانست و خاطرنشان کرد: سود و منفعت ارتقای استاندارد شامل حال کل جامعه می‌شود و هیچکس از این مسئولیت مبرا نیست.

معاون‌هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌منابع استاندار کردستان با اشاره به‌بند 24 سیاست‌های‌اقتصاد مقاومتی یادآور شد: همه تولیدات و محصولات و کالاها و تمامی خدمات در کشور مشمول استاندارد هستند و بر این اساس استاندارد باید به مطالبه مردمی تبدیل شود، همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در امر ارتقای استاندارد مسئولند و باید مشارکت داوطلبانه همه ذینفعان از تولیدکنندگان کالا و خدمات مختلف تا مصرف کنندگان را جلب کنیم و آن را به عنوان یک فرهنگ، توسعه دهیم.   

فیروزی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی با همکاری دستگاههای ذیربط با استاندارد و نیروی انتظامی در راستای تعیین تکلیف کارگاه‌های فاقد پروانه به‌ویژه در حوزه مصالح ساختمانی شد و اظهار کرد: این مهم باید در بازه زمانی دو ماهه عملیاتی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.