به گزارش خبرنگار ایرنا، پیمان باباپیری روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: این پارک به مساحت 88 هزار مترمربع برای تبدیل به باغ موزه در اختیار بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس قرار گرفته و قرار است بیش از 20 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شود.
وی افزود: کردستان یکی از استان های مهم کشور در دوران دفاع مقدس بود و احداث باغ موزه دفاع مقدس در این استان یک نیاز و ضرورت است.
باباپیری تاکید کرد: این پارک جنگلی از مدتی قبل در اختیار شهرداری قرار گرفته بود اما تغییرات چندانی در آن انجام نشد و اینک به بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس واگذار می شود تا نسبت به ساخت باغ موزه در آن اقدام کند.
** 600 هزار اصله نهال در استان کردستان توزیع می شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال در برنامه‌ های هفته منابع طبیعی، 600 هزار اصله نهال جنگلی با هدف ترویج فرهنگ درختکاری به صورت رایگان میان مردم استان توزیع می شود.
باباپیری یادآور شد: از این تعداد، 400 هزار اصله نهال غیرمثمر و 200 هزار نهال نیز از گونه صنوبر است که در مساجد و محل های اقامه نماز جمعه توزیع می شود.
وی افزود: شهروندان در این ایام همچنین می توانند برای دریافت نهال رایگان به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های مختلف استان مراجعه کنند.
مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان از شهروندان خواست برای تهیه نهال رایگان تنها به ادارات منابع طبیعی مراجعه کرده و از رفتن به نهالستان ها خودداری کنند.
باباپیری اضافه کرد: شهروندان پس از کاشت نهال، آبیاری، مراقبت و نگهداری از نهال را مورد توجه داشته باشند و تنها به کاشت نهال اکتفا نکنند.
**نخستین خانه تکانی کاغذی در کردستان برگزار می شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان از اجرای نخستین خانه تکانی کاغذی در استان خبر داد و گفت: این طرح به منظور فرهنگ سازی به صورت پایلوت در شهرستان دهگلان اجرا می شود.
باباپیری تاکید کرد: از مدتی قبل کیسه های مخصوصی در اختیار دانش آموزان مدارس این شهرستان قرار گرفته تا کاغذهای باطله خود را در آن قرار دهند.
وی یادآور شد: این طرح با مشارکت دانش آموزان شهرستان دهگلان اجرا می شود و در پایان به هر دانش آموز نیز یک نهال داده می شود تا در پارک دانش آموز این شهر و توسط خود او کاشته شود.
وی ابراز امیدواری کرد این طرح در سال های آینده در مدارس دیگر شهرستان های استان نیز اجرا شود.
از مساحت 2 میلیون و 937 هزار هکتار استان کردستان، بیش از 60 درصد آن شامل یک میلیون و 587 هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد و میزان جنگل های این استان 374 هزار هکتار است.
15 تا 21 اسفند به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که شعار امسال این هفته 'با مردم برای مردم' است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.