داریوش رستمی زاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برای این طرح ها 600 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است، افزود: از این تعداد طرح، بانک های شهرستان تاکنون موفق به پرداخت تسهیلات به 10 طرح در حوزه اشتغال فراگیر با سه میلیارد ریال شده اند.
وی اظهار کرد: 148 طرح از این تعداد در حوزه اشتغال فراگیر بوده و برای آنها500 میلیارد ریال اعلام نیاز و بعد از برررسی، جهت پرداخت و ارائه به بانک های عامل توسط دستگاههای ذی ربط مصوب شده است.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کامیاران سهم مشاغل خانگی را 185 طرح عنوان کرد و افزود: اعتبار اختصاص یافته به شهرستان در حوزه مشاغل خانگی 14 میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد است که توسط سه دستگاه صنعت، معدن وتجارت، فرهنگ وارشاد اسلامی و میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری طرح شده است.
وی یادآور شد: سهم شهرستان از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی 17 میلیارد ریال با سود 6 درصد است که در حال دریافت طرح ها از طریق سامانه کارا و فراهم کردن شرایط پرداخت تسهیلات با توجه به اولویت بندی طرح های به متقاضیان هستیم.
وی اظهار کرد: دولت با پرداخت تسهیلات به شیوه های مختلف از جمله اشتغال فراگیر، مشاغل خانگی، تسهیلات مددجویی و اشتغال پایدار روستایی تلاش خود را در راستای رفع این مشکل بزرگ کرده است.
رستمی زاده با بیان اینکه مشکل بیکاری با شعار رفع نمی شود، تاکید کرد: رفع مشکل بیکاری در این شهرستان علاوه بر همراهی و عزم تمام مسئولان و مردم، نیازمند تسهیل گری در حوزه کاری بانک ها نیز است.
وی بزرگترین مشکل بانک های شهرستان برای عدم پرداخت تسهیلات به این طرح ها را صادر نشدن دستور از سوی سرپرستی بانک های عامل در مرکز استان برای آنها عنوان کرد و گفت: از آنجا که در حال حاضر یکی از راه های افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی پرداخت تسهیلات و افزایش سرمایه در گردش بانک ها استان باید در این راستا تسهیل گر باشند.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.