به گزارش ایرنا، مهران عارفی روز شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر این شهرستان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای اسکان مسافران و مهمانان نوروزی در مدارس اظهار کرد: آموزش و پرورش نسبت به تجهیز کلاس های درس در مدارس مورد نظر برای اسکان موقت مسافران نوروزی اقدمات لازم را بعمل آورد.
به گفته وی، محیط های شهری و روستایی باید برای مسافران آماده شود و آمادگی لازم برای پذیرایی از مسافران و مهمانان نوروزی را داشته باشیم ضمن اینکه ورودی های شهرستان نیز باید ساماندهی شوند.
وی افزود: در راستای خدمات رسانی و رفاه حال گردشگران و مسافران از تمام توان دستگاه های مستقر در شهرستان استفاده می شود تا به بهترین شکل مناطق دیدنی و گردشگری به مسافران و مهمانان معرفی شوند.
عارفی با اشاره به ضرورت آمادگی مقابله با حوادث احتمالی تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان از جمله آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی و همچنین جمعیت هلال ‌احمر آمادگی لازم برای خدمت رسانی به شهروندان و مهمانان نوروزی را داشته و تدابیر لازم را در این رابطه اتخاذ کنند.
عارفی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده از سوی دستگاه های ذیربط این شهرستان شبانه روزی است، یادآور شد: عامل امنیت بویژه احساس امنیت و برخورد مناسب با مسافران و مهمانان از جمله عوامل مهمی است که در میزان ماندگاری گردشگران در منطقه تاثیر بسزایی دارد.
وی همچنین بر تجهیز و رفع نواقص مراکز خدمات بین راهی و اقامتی تاکید کرد و گفت: دستگاه ها باید با فراهم کردن امکانات بیشتر، زمینه لازم را برای ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مسافران و گردشگران نوروزی فراهم کنند.
عارفی عید نوروز را فرصت مناسبی برای شناساندن ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه دانست و اضافه کرد: اگر بخواهیم به نحو احسن پذیرای مهمانان نوروزی باشیم باید تمامی امکانات در این راستا بسیج شوند.
معاون فرماندار دیواندره افزود: امسال برای اولین بار نمایشگاه هایی از توانمندی های بومی و محلی شامل عرضه صنایع دستی و نمادهای فرهنگ مردم منطقه در مسیر تردد مهمانان نوروری بر پا خواهد شد.
/9102/7353
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.