به گزارش خبرنگار ایرنا محمد فلاحی روز پنجشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان بانه بیان اینکه مالکیت بعضی از مغازه داران بر خیابان ها توسعه پیدا کرده است افزود: باید با این رویه برخورد شود و کله قندی ها و موانعی که این مغازه داران در مقابل مغازه خود قرار می دهند جمع آوری شود.
وی اظهار کرد: میدان میوه و تره بار بانه به یکی از معضلات شهر بانه تبدیل شده و با همکاری سازمان های مربوطه این محل ساماندهی می شود.
وی اضافه کرد: در اوایل سال جاری قرار بر این بود که میدان میوه و تره بار مناسبی در بانه ایجاد شود که به دلیل مشکلات در محل مورد نظر این طرح اجرا نشد.
وی تاکید کرد: مدیریت ترافیک شهر بانه به یک معضل تبدیل شده است که باید بر اساس نظر شهروندان ترافیک شهر را مدیریت کنیم و با متخلفین به صورت قانونی برخورد شود.
وی گفت: برای امنیت بیشتر بانوان، تاکسی تلفنی ویژه بانوان به زودی تاسیس می شود و در این راستا تمهیداتی اندیشیده می شود.
وی به مدیریت تاکسی های عمومی اشاره کرد و افزود: امتیاز خوردروهای عمومی در چهارچوب قانونی واگذار می شود و باید از فروش تابلوهای تاکسی های عمومی ممانعت کنیم.
در ادامه جلسه رئیس پلیس راه بانه با اشاره به افزایش 75 درصدی آمار تصادفات جاده ای امسال نسبت به سال 95 گفت: آمار تصادفات منجر به فوت در صحنه در سال جاری نسبت به سال گذشته 75 درصد افزایش یافته است.
سرگرد کورش زندی افزود: سال گذشته چهار نفر و امسال هفت نفر بر اثر تصادف در مسیرهای منتهی به شهرستان بانه فوت کردند.
وی گفت: بر اساس نظر پزشک قانونی تعداد تصادفات منجر به فوت در سال جاری 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که بر این اساس سال گذشته 24 نفر و امسال 19 نفر بر اثر تصادفات فوت کردند.
زندی همچنین به محورهای پرحادثه شهرستان بانه اشاره کرد و افزود: در جاده بانه - سقز 92 مورد تصادف، جاده بانه - سردشت 35 مورد تصادف، جاده بانه - مریوان 16 مورد تصادف و 29 مورد تصادف هم در محورهای روستایی اتفاق افتاده است.
وی به نزدیک شدن تعطیلا ت و افزایش تعداد مسافران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات حجم مسافر به شهرستان افزایش خواهد داشت جاده های منتهی به شهرستان نیاز به خط کشی و روشنایی داخل تونل نیز نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.