به گزارش خبرنگار ایرنا، هیوا لهونیان روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: باید در بخش برق به سمت رساندن میزان خاموشی های به عدد صفر حرکت کنیم البته این کاری بسیار پیچیده، سنگین و نیازمند تکنولوژی جدید است.
وی با بیان اینکه رسانه ها باید حساسیت کار حوزه برق را به اطلاع مردم برسانند، افزود: انتظار داریم دستگاه های دولتی ما را همراهی کنند تا در سخت ترین شرایط نیز برق قطع نداشته باشیم.
لهونیان به میزان بدهی دستگاه های اجرایی کردستان به شرکت توزیع نیروی برق استان نیز اشاره کرد و گفت: این دستگاه ها در مجموع 500 میلیارد ریال بدهی دارند که در صورت پرداخت، بسیاری از مشکلات توزیع برق رفع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان بدهی مردم به این شرکت را نیز حدود 30 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: اگر مطالبات به موقع پرداخت نشود ما در ارائه خدمات با کیفیت دچار مشکل خواهیم شد بنابراین انتظار داریم مردم بویژه دستگاه های دولتی نسبت به پرداخت به موقع بدهی ها اقدام کنند.
لهونیان اضافه کرد: با وجود همه مشکلات و کمبودهای مالی، تاکنون برق هیچ کدام از دستگاه های خدمت رسان و صنایع بخاطر عدم پرداخت برق بهای مصرفی و بدهی قطع نشده است.
وی هزینه های جاری سالیانه این شرکت را 600 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بدلیل شرایط خاص منطقه، هزینه های تمام شده ما بیشتر است و سالیانه به یک هزار میلیارد ریال اعتبار هم نیاز داریم.
به گفته لهونیان، امسال 280 میلیارد ریال در حوزه شهری و 120 میلیارد ریال در حوزه روستایی این استان طرح های قابل اجرا در دستور کار شرکت توزعی برق قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: انجام 65 کیلومتر خط فشار متوسط، 2 کیلومتر شبکه زمینی، 54 کیلومتر خط فشار ضعیف، نصب 339 دستگاه ترانس و واگذاری 18 هزار و 688 انشعاب از جمله اقدامات امسال این شرکت در استان است.
لهونیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 هزار انشعاب غیرمجاز در استان وجود دارد، تاکید کرد: از این تعداد، حدود 6 هزار انشعاب شناسایی شده و چهار هزار انشعاب نیز در بستر تبدیل شدن به انشعاب غیر دائم هستند.
وی گفت: پنج هزار انشعاب غیردائم نیز به طور رسمی ثبت شده است و تا پایان سال 97 به تمامی بخش های استان انشعاب دائم واگذار خواهد شد.
به گفته لهونیان، احداث یک کیلو وات سامانه تولید برق خورشیدی برای تامین روشنایی قدمگاه تفریحی، زیارتی خضر زنده، احداث 10 کیلو وات سامانه خورشیدی در ساختمان شرکت برق، احداث 50 کیلو وات سامانه خورشیدی متصل به شبکه در پنج ساختمان اداری شرکت گاز و اجرای 75 کیلو وات سامانه خورشیدی متصل به شبکه در 15 مدرسه استان از جمله اقدامات شرکت توزیع برق کردستان در راستای ترویج و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: اصلاح شبکه تامین برق بازار وحدت مریوان، اصلاح شبکه فشار ضعیف شهری و روستایی در تمامی شهرستان ها، نصب 1740 دستگاه چراغ روشنایی معابر LED به منظور استاندارد سازی روشنایی معابر و احداث فیدر جدید شهری بانه برخی از اقدامات مهم در دست اجرای این شرکت است.
به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان 618 هزار و 952 مشترک دارد که 516 هزار و 597 مشترک آن مشترکان بخش خانگی هستند.
ضریب نفوذ برق در بخش شهری و روستایی کردستان 100 درصد است و تمامی روستاهای زیر 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.