آزاد حکمت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح های اجرا شده شامل راه اندازی سه سوئیچ در حوزه تلفن ثابت، 2 شبکه فیبر نوری، 12 طرح دیتا و اینترنت،2 طرح اف تی تی اج، 28 طرح تلفن همراه و 6 طرح در دیگر حوزه ها است که برای تقویت و تامین زیرساخت های مخابراتی اجرا شده اند.
وی افزود: در بانه نسبت به شهرهای دیگر استان بیشترین کار انجام شده به منظور تقویت و توسعه زیرساخت های مخابراتی بود ضمن اینکه بسیاری از اقدامات مخابرات با همکاری شهرداری انجام شد.
حکمت تاکید کرد: در زمینه راه اندازی شبکه کابل، سیستم های انتقال، دیتا و فناوری اطلاعات و ارتباطات سیار نیز طرح هایی در این شهرستان اجرا شده است.
وی به مشکل آنتن دهی تلفن همراه در بانه اشاره کرد و گفت: آنتن دهی تلفن همراه از دغدغه های مردم است که بسیاری از محلات سطح شهر با این مشکل مواجه اند که با سرمایه گذاری 320 میلیارد ریالی این مشکل بر طرف شد.
وی ارتباط از طریق فضای مجازی را از مهمترین نیازهای امروز دانست و یادآور شد: هم اکنون بسیاری از ارتباطات مردمی در قالب فضای مجازی امکان پذیر شده و بسیاری از خدمات هم از بستر اینترنت و تلفن همراه ارائه می شود.
مدیر عامل شرکت مخابرات کردستان یکی از طرح های در دست اقدام را هوشمند سازی شهر بانه اعلام کرد و افزود: با توجه به زیرساخت های موجود در این شهر، این امکان فراهم شده که بانه به شهر هوشمند تبدیل شود که در این صورت نخستین شهر هوشمند کشور خواهد بود.
وی با اشاره به مزایایی شهر هوشمند اضافه کرد: ایجاد اشتغال در سطح وسیع، بازده زودهنگام سرمایه گذاری و افزایش درآمد شهرداری، کاهش مراجعه مردم به شهرداری و در نتیجه کاهش ترافیک شهر از جمله مزایایی هوشمند شده شهرها است.
به گفته حکمت، زیرساخت های اجرای طرح هوشمند سازی شهر بانه فراهم است و شهرداری می تواند بواسطه گسترش خدماتی که در شهر ارائه می دهد برنامه های خود را تعریف کند و مخابرات هم بر این اساس هوشمند سازی را اجرا کند.
وی یادآور شد: در نخستین اقدام برای اجرای طرح هوشمند سازی شهر بانه یک سرویس اف تی تی اج (یکی از پیشرفته ترین سیستم های ارتباطی روز دنیا است) در حوالی شهرداری راه اندازی می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بانه نخستن شهر کشور است که سیستم کالارایدی را اجرا کرد و در صورت اجرای طرح هوشمند سازی، نخستین شهر هوشمند کشور خواهد بود.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی**انتشار دهنده: سلیمانی
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.