محمد راشد مدرس گرجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بارش ها از عصر دوشنبه در برخی نقاط استان شروع شده است، اظهار کرد: اکنون بارش برف و باران تمام جاده های برون شهری استان را در بر گرفته است.
وی افزود: اکنون در محدوده گردنه ژالانه در جاده سروآباد - هورامان شاهد بارش پراکنده برف و لغزندگی جاده هستیم و این مساله باعث شده استفاده از زنجیر چرخ برای تردد خودروها در این مسیر ضروری باشد.
مدرس گرجی با بیان اینکه تردد در باقی راه های ارتباطی استان جریان دارد، تاکید کرد: روز گذشته 2 مورد ریزش کوه و 2 مورد نیز ریزش بهمن در برخی راه های استان از جمله محدوده گردنه ژالانه روی داد که با تلاش راهداران مسیرهای مسدود شده بسرعت بازگشایی شدند.
به گفته وی، ریزش کوه ها در جاده های سنندج - سروآباد و سقز - بانه (حوالی گردنه خان) و ریزش بهمن نیز هر 2 مورد در جاده سروآباد - اورامان محدوده گردنه ژالانه روی داده بود.
جانشین فرمانده پلیس راه انتظامی استان کردستان نیز با بیان اینکه تردد در تمام جاده های اصلی استان بدون مشکل در جریان است، گفت: برف و یخ زدگی در معابر اصلی نداریم اما رانندگان با توجه به بارش باران فاصله طولی با خودروی جلویی را در این شرایط رعایت کنند.
سرهنگ حمید عبدالملکی ضمن توصیه به رانندگان در رعایت سرعت مطمئنه اضافه کرد: طبق دستورالعمل ناجا از 15 آذر تا 15 اسفند همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد خودروها در جاده های برون شهری الزامی است تا در مواقع لزوم از آن استفاده شود.
به گزارش ایرنا، از عصر روز گذشته با ورود سامانه بارشی به آسمان استان، بارش باران در مناطق غربی کردستان آغاز شده و طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تا روز چهارشنبه فعال است که اوج فعالیت آن امروز است.
هم اکنون 600 راهدار استان کردستان جاده های شهری و روستایی مستقر هستند که 350 نفر از این تعداد با 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر هستند.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.
خبرنگاران: حسن حسین زاده - امید بهمنی**انتشار: سلیمانی
3034/6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.