به گزارش ایرنا، یک باب مسجد و یک باب غسالخانه در روستای تقی آباد در قالب طرح های محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه قروه احداث و امروز به بهره براری رسید.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون به همت سپاه بیش از 80 طرح محرومیت زدایی با اعتباری بیش از 28 میلیارد و 330 میلیون ریال در این شهرستان به اجرا رسیده است.
سرهنگ سعید شعبانی افزود: کار ساخت این مسجد با مساحت 300 متر مربع سال 92 آغاز شد ولی نیمه تمام باقی مانده بود که در سال 95 تکمیل آن با اختصاص 800 میلیون ریال اعتبار در دستور کار بسیج سازندگی قرار گرفت.
وی در خصوص غسالخانه روستای تقی آباد نیز گفت: این غسالخانه با اعتبار 80 میلیون ریالی ساخته به بهره برداری رسیده است که 40 میلیون ریال توسط سپاه پاسداران و 40 میلیون ریال دیگر نیز سهم آورده مردم بوده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت قروه نیز در مراسم افتتاح مرکز بازیافت و اسقاط خودروهای فرسوده این شهرستان گفت: این طرح توسط بخش خصوصی با اعتبار 10 میلیارد ریال و اشتغالزایی 15 نفر به صورت مستقیم راه اندازی شده است.
علی منتشلو تاکید کرد: مساحت این طرح 17 هزار مترمربع است و با اجرای آن در واقع مشکلات حمل و نقل خودروهای فرسوده به استان همدان که هزینه بر و در نوع خود خطرناک بود، برطرف می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه نیز در آیین افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی این شهرستان اظهار کرد: این نمایشگاه تا 25 بهمن پذیرای علاقه مندان خواهد بود.
شهلا مژده افزود: در این نمایشگاه 38 اثر از هنرمندان بومی منطقه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
به گفته وی، آثار ارائه شده در نمایشگاه شامل نقاشی هایی در قالب نقاشی با بوم، رنگ روغن، نقاشی با قهوه و طراحی چهره است.
مژده خواستار حمایت همه جانبه از هنرمندان بومی شهرستان شد و اجرای قانونی که بتوان از آثار فرهنگی و هنری و ادبی بومیان منطقه برای مناسبت های مختلف استفاده کرد را ضروری دانست.
خبرنگار: سارا صالحی**انتشار: سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.