به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس آب و فاضلاب روستای بانه روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح خط انتقال آب روستای کوخان گفت: برای تامین آب شرب ذخیره و اجرای خط انتقال به این روستا یک حلقه چاه نیمه عمق 15 متری در ابتدا و گالری های روباز به طول 118 متر در مسیر خط انتقال انجام شد.
هاوری نصیری اظهار کرد: احداث اتاقک منبع، محوطه سازی، برق رسانی، نصب پمپ سه و نیم کیلو وات و فنس کشی محوطه نیز در قالب کارهای زیربنایی این طرح اجرا شده است.
وی افزود: منبع موجود ظرفیت 60 متر معکب آب دارد و خط انتقال آب به طول یک هزار و 900 متر با لوله های 75 اجرا شده که میزان آب دهی این چاه یک و نیم لیتر در ثانیه است که با 2 حلقه چاه و چشمه موجود روستای کوخان مشکلات کمبود آب این روستا برطرف می شود.
نصیری اضافه کرد: اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرح 22 میلیارد ریال است که هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و 14 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تامین شده و 170 مشترک از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

** افتتاح سه واحد مسکونی مدددجویی بهزیستی
رئیس بهزیستی بانه در آیین نمادین افتتاح سه واحد مسکن روستای در روستای زروا گفت: زمین مسکن مددجویان 2 معلولی توسط بنیاد مسکن به صورت رایگان در اختیار بهزیستی قرار گرفت و کارهای مقدماتی نیز توسط بخشداری انجام می شود.
تافگه حسن پور افزود: برای تامین مسکن 2 معلولی 200 میلیون ریال وام مسکن روستای و 180 میلیون ریال توسط بهزیستی به صورت بلاعوض پرداخت شد و هزینه انشعاب آب، برق و گاز نیز توسط بهزیستی پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: این سه مسکن محروم در روستاهای سیچان، شوی و زروا سفلی احداث شده و با توجه به اینکه مسکن محروم روستای شوی برای خانواده دارای یک فرزند معلول است 80 میلیون ریال وام بلاعوض نیز برای آن پرداخت شده و انشعاب آب، گاز و برق نیز به صورت رایگان بوده است.

** مرمت 11 مدرسه در مناطق محروم مرزی
جانشین فرمانده سپاه بانه در آیین افتتاح مدرسه روستای سپیداره بخش نمشیر گفت: 11 مدرسه در مناطق محروم و مرزی بانه در سال جاری با اعتبار 11 میلیارد ریالی توسط بسیج سازندگی سپاه مرمت و بهسازی شده اند.
سرهنگ احمد فرجی افزود: مرمت و بهسازی مدارس روستای سپیداره، دارینه، سوره بان، کوپیچ، درگاشیخان، سفید کمره، کیوله، انجیله، سارکه، سوتو و کوچر امسال و توسط بسیج سازندگی انجام شده است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی**انتشار: سلیمانی
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.