به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست فرمانداری سروآباد روز یکشنبه در آیین افتتاح این طرح ها با تبریک فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: بهره برداری از اتاق کلرزنی و نصب سیستم آب ژوال شهر سروآباد با 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی امروز آغاز شد.
فرزاد شمس گفت: سنگفرش پیاده رو، دیوار چینی حائل و ساماندهی چشمه در روستاهای قلعه گاه، آلمانه، دره ناخی و دزلی و افتتاح کانون قرآنی روستای دره ناخی از دیگر طرح هایی است که امروز در شهرستان سروآباد به بهره برداری رسید.
وی یادآور شد: هفت طرح برق رسانی در روستاهای بخش مرکزی شامل احداث شبکه فشار ضعیف متقاضیان متفرقه روستایی، تبدیل یک هزار و 700 فقره اشتراک خانگی روستایی بازفروش به تکخوانی، اصلاح 440 فقره انشعاب شهری و روستایی، اصلاح 200 فقره کنتور روستایی و کلنگ زنی احداث شبکه های فشار ضعیف در چند روستا با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال از مهمترین این طرح ها بود.
شمس تاکید کرد: روز گذشته نیز چند طرح شامل ترمیم و تعمیر مسجد روستای ترخان آباد و سنگفرش کوچه شرقی این روستا از محل اعتبارات دهیاری، بسیج سازندگی سپاه و مشارکت مردم و 2 طرح برق رسانی شهری شامل احداث 480 متر شبکه فشار ضعیف متقاضیان متفرقه شهری و احداث 950 متر شبکه بلوار شیخان شهر سروآباد به بهره برداری رسیده بود.
سرپرست فرمانداری سروآباد افزود: بهره برداری از مدرسه 6 کلاسه خدیجه کبری شهر سروآباد با 11 میلیارد ریال اعتبار که در زمینی به مساحت یک هزار و 500 مترمربع از محل اعتبارات ملی و کمک بنیاد برکت ساخته شده، نی زامروز آغاز شد.
شمس اضافه کرد: همچنین غسالخانه روستای نسل و کمک به احداث مسجد این روستا به همت سپاه سروآباد نیز افتتاح شد و 150 میلیون ریال لوازم التحریر نیز با مشارکت سپاه خریداری و در بین دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند روستاهای نسل و گوشخانی توزیع شد.
وی یادآور شد: نمایشگاه عکس و نقاشی دانش آموزی به یاد دانش آموز شهید محمد حسین ذوالفقاری در محل دبیرستان سمیه شهر سروآباد نیز گشایش یافت.
به گفته وی، محفل انس با قرآن کریم نیز به همت واحد فرهنگی سپاه شهرستان سروآباد در روستای گوشخانی برگزار و در پایان به نوآموزان قرآن کریم، قاریان و حافظان قرآن کریم جوایزی اهدا شد.
به گزارش ایرنا، 805 پروژه و طرح عمرانی، خدماتی، رفاهی، آموزشی و درمانی در مجموع با بیش از چهار هزار و 218 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر امسال در استان کردستان به بهره برداری می رسد.
از 12 بهمن ماه 1357، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا 22 بهمن ماه 57 که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است.
در شهرستان سروآباد نیز 106 طرح خدماتی و عمرانی با بیش از 796 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار: سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.