به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه نیایش بانه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان، مربیان و دانش اموزان در دبیرستان شبانه روزی نیایش نواخته شد.
فرماندار بانه روز شنبه در این مراسم گفت: قبل از انقلاب بین حاکمیت و مردم شکاف طبقاتی زیادی وجود داشتند آنچه که حاکمیت از مردم به نمایش می گذاشت با انچه که در جامعه وجود اختلاف زیادی داشت.
محمد فلاحی افزود: کشورهای مستکبر برنامه هدفمندی برای تغییر در فرهنگ و آداب مردم و تغییر سیستم سیاسی کشور طراحی کرده بوند ولی هیچگاه موفق نشدند این برنامه ها را در ایران اسلامی اجرا کنند .
وی تاکید کرد: اختلاف باور و عقیده مردم با حاکمیت سبب شده که مردم در مقابل حاکمیت مقابله کنند و جامعه اسلامی مطابق با خواسته و اندایشه مردم ایجاد کنند.
مدیر آموزش و پرورش بانه نیز در این مراسم به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: سرعت پیشرفت علمی در ایران 11 برابر رشد علمی در جهان است که این یکی از مهمترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است.
رضا خضری افزود: رشد تحصیلی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است به طوریکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 70 درصد بزرگسالان از نعمت سواد محروم بودند و کمتر از 40 درصد کودکان می توانستند به مدرسه بروند.
وی اطهار کرد: هم اکنون بیش از 90 درصد جامعه از نعمت سواد برخوردار هستند که با همت نهضت سواد اموزی عزم بر این است که در چند سال آینده بی سواد در کشور شود.

** 110 دانش آموز بانه ای به اردوی راهیان نور اعزام شدند
مدیر آموزش و پرورش بانه از اعزام 110 دانش آموز پسر مقطع متوسطه دوم در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد و افزود: این دانش آموزان همراه 30 نفر کادر اداری با چهار دستگاه اتوبوس به این مناطق اعزام شدند.
رضا خضری تاکید کرد: این اردو جنبه اموزشی و تفریحی دارد و دانش آموزان از برخی مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید می کنند و آموزش های لازم را در زمینه آمادگی دفاعی می بیند و با خاطرات دفاع مقدس آشنا می شوند.
از 12 بهمن ماه 1357، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا 22 بهمن ماه 57 که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است.

** 44 روستای شهرستان بانه تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفت
فرماندار بانه روز شنبه در آیین جشن انقلاب در مسجد روستای امیرآباد سفلی بخش مرکزی افزود: اینترنت پرسرعت امروز به یکی از ضروریات جامعه تبدیل شده است و اکنون 44 روستا و تا پایان سال آینده 50 روستای این شهرستان به شبکه اینترنت پرسرعت متصل می شوند.
محمد فلاحی سپس به وضعیت آب اشاره کرد و گفت: آب های شهرستان سطحی است و تا عمق 6 متری زمین ذخیره می شود لذا روستاهای شهرستان با مشکل کم آبی مواجه هستند که یکی از برنامه های دولت برای جبران این کمبود حفر چاه های سطحی است.
وی با بیان اینکه جامعه با تلاش مسئولان و مشارکت مردم پیشرفت می کند، یادآور شد: متناسب با تحولات خواسته های مردم هم تغییر می کند که باید مسئولان متناسب با خواسته ها؛ تلاش خود را بیشتر و رضایت مردم را با خود همراه کنند.
فلاحی اضافه کرد: اشتغال یکی از مهمترین مشکل روستاییان است و یکی از برنامه های مهم دولت توسعه اشتغال روستایی است چون اشتغالزایی در روستاها زمینه را برای مهاجرت معکوس فراهم می کند.
وی افزود: برای توسعه اشتغال روستای در سال جاری طرح ساماندهی مبادلات مرزی اجرا شد و 41 هزار نفر از روستانشینان شهرستان زیر پوشش طرح مبادلات مرزی قرار گرفته و کارت مرزنشینی دریافت می کنند ضمن اینکه پدیده کولبری نیز حذف و پیله وری جایگزین آن می شود.
وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با کارمزد چهار درصدی نیز یکی از برنامه های مهم دولت برای ایجاد اشتغال روستایی است که مقدمات برای اجرای آن فراهم شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، روستای امیرآباد سفلی یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان بانه در 20 کیلومتری شهر بانه واقع شده است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی**انتشار: سلیمانی
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.