به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی عصر شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کردستان با بیان اینکه بانک های عامل پرداخت تسهیلات را به راه اندازی سامانه کارا موکول نکنند، اظهار کرد: طرح هایی که دارای نواقص هستند و بانک آنها را نمی پذیرد باید از سوی دستگاه ذیربط سریعتر بررسی و نسبت به رفع نواقص آن اقدام شود.
وی افزود: بانک ها با احساس مسئولیت بیشتری در پرداخت تسهیلات کار کنند و نقص پرونده های متقاضیان را بهانه ای برای عدم پرداخت تسهیلات به این افراد قرار ندهند.
فیروزی با بیان اینکه سهم استان از طرح اشتغال فراگیر 6 هزار و 420 میلیارد ریال است، تاکید کرد: ارزش طرح های معرفی شده متقاضیان به بانک های عامل در قالب این طرح 6 هزار و 390 میلیارد ریال معادل 95 درصد سهم استان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یادآور شد: دستگاه متولی باید طرح های خود اشتغالی که مشمول طرح اشتغال فراگیر نمی شوند را از روش های دیگر برای تامین منابع مالی کمک کنند.
فیروزی استقبال مردم از طرح اشتغال فراگیر را بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: باید طرح هایی که ظرفیت اشتغالزایی بیشتری دارند در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گیرند.
وی پرداخت تسهیلات در قالب اشتعال فراگیر را در کردستان نامطلوب دانست و اضافه کرد: این نشان از عملکرد ضعیف بانک ها دارد و باید بانک ها و دستگاه های اجرایی تلاش مضاعفی برای شتاب بخشیدن به اجرای این طرح داشته باشند.
فیروزی افزود: کارگروه اشتغال استان کردستان باید برای جذب 100 درصدی اعتبارات اشتغالزایی در قالب طرح اشتغال فراگیر تلاش خود را بکار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه واحدهای تولید مرغ گوشتی فعال ترین واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان با 13 هزار نفر اشتغالزایی است، گفت: این استان از نظر واحدهای تولید مرغ گوشتی، رتبه اول را در بین هشت استان غربی کشور دارد.
خالد جعفری تاکید کرد: از 760 واحد مرغداری کردستان، حدود 500 واحد آن از بانک کشاورزی تسهیلات دریافت کرده اند که امیدواریم بانک های دیگر نیز در این زمینه فعال باشند.
به گفته وی، با توجه به اینکه صنعت مرغداری صنعتی پویا است، پیشنهاد می کنیم این صنعت و همچنین پرورش و فرآوری دام در رسته اولویت دار استفاده از تسهیلات طرح اشتغال فراگیر قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، یکی از برنامه های مهم اشتغال در کشور که از سوی دولت تدبیر و امید پیگیری می شود، طرح اشتغال فراگیر است که مبتنی بر تجربیات جهانی است و کارشناسانی که این برنامه را تدوین کرده و در حال پیاده سازی آن با تکیه بر تجارب عملی آن هستند.
اشتغال فراگیر گروه های مختلف اجتماعی از قبیل زنان، جوانان دانش آموخته، جوانانی که دارای تحصیلات متوسطه هستند، روستاییان و حتی زنان و مردانی که با تکیه بر تجربه می خواهند در خانه یک فعالیت اقتصادی را راه اندازی کنند.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد.
این استان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.