استاندار کردستان گفت: تشکیل و راه اندازی اتاق فکر در مجموعه شورا و شهرداری در راستای توسعه و آبادانی شهر مهم و بلکه ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی در سنندج، افزود: یکی از عمده مشکلاتی که شهرداری با آن دست به گریبان است پرداخت حقوق معوقه به پرسنل و کارکنان این مجموعه است که بعضا بیش از نیاز معمول در سیستم به کار گیری شده اند، است.

وی اظهار داشت: دلیل عدم پرداخت به موقع هم بایستی شناسایی شود چه اینکه ناشی از سوء مدیریت باشد و یا اینکه کمبود امکانات و تجهیزات مطرح می شود در هر حال نسبت به این مهم سازو کار و اقدام به عمل آید.

مرادنیا با تاکید بر اولویت پرداخت حقوق به کارگران شهرداری، گفت: عنایت ویژه در پرداخت به موقع حقوق کارگران بایستی در اولویت و ارجحیت سیستم شهرداری واقع شود.

استاندار کردستان راه اندازی میز خدمت به صورت واقعی در ادارات و شهرداری نیاز و بلکه ضروری دانست و عنوان کرد: با تشکیل این مهم هم از فساد اداری و هم از سرگردانی ارباب رجوع جلوگیری می شود اصلی که مورد غفلت واقع شده است.

مرادنیا اعتماد سازی مردم به نهادهای اداری و شهرداری را مقوله ای مهم ارزیابی کرد و گفت: تلاش و اهتمام مدیران بایستی در ارتقای اعتماد سازی مردم به بدنه دولتی و خصوصی متمرکز شود چرا که تمامی ارگان ها متعلق به مردم است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به پرداخت مالیات ها به شکل شفاف نیز گریزی زد و گفت: عملکرد شهرداری بایستی به نحوی باشد که مردم نسبت به مالیات اخذ شده و هزینه ی آن در سایر بخش ها اطلاع و آگاهی داشته باشند.

مرادنیا خاطر نشان کرد: مشکلی که امروز در جامعه حاکم شده عدم اعتماد و باور بین مسئولین و مردم است که از سر گیری این تعامل هم بایستی سرلوحه شهرداران قرار گیرد.

استاندار کردستان به نقش مغفول مانده سازمان همیاری شهرداری هم اشاره و عنوان کرد: نباید اجازه دهیم که شکاف و فاصله بین ادارات و شهرداری گسترش یابد در این راستا نیز بر آنیم سازمان همیاری را در جهت کسب درآمد در مرز باشماق مستقر کنیم.

مرادنیا همچنین گفت: دیگر مشکل شهرداری نیز عدم اطلاع کافی از وضعیت املاک و مستغلات است در این راستا شهرداران موظف به تهیه بانک اطلاعاتی در این زمینه هستند.

وی خواستار پرداخت بدهی دستگاه های دولتی به شهرداری شد و افزود: در این راستا نیز استانداری پیشگام پرداخت بدهی ها خواهد بود و دیگر نهاد های دولتی هم بایستی نسبت به پرداخت بدهی معوقه اقدام و عمل کنند.

مرادنیا به نیروی انسانی مازاد بر نیاز شهرداری هم اشاره و عنوان کرد: عمده نیرو های مجموعه شهرداری کارکردی هستند و از آن جا که شهرداری در جذب نیرو همانند کمیته امداد نیست پس برای خدمت رسانی مطلوب بایستی نیرو ها تعدیل و کاهش یابند.

استاندار کردستان به مقوله ایمن سازی اماکن و مساکن هم اشاره کرد و گفت: زمانی می توان قوانین و مقررات را رعایت کنیم که ایمن سازی را در دستور کار داشته باشیم و چنانچه بحرانی دامنگیر استان شود مدیران مسئول هستند چرا که در وظایف تعیین شده کوتاهی کردند.

مرادنیا ادامه داد: تمامی مسئولین در قبال مردم مسئول و پاسخگو هستند و چنانچه مدیری احساس عجز و ناتوانی می کند بهتر است که محترمانه میدان را به کسانی واگذار کند که با قوت و عزم راسخ در حل و فصل مشکلات اقدام می کنند.

وی تشکیل و راه اندازی اتاق فکر در مجموعه شورا و شهرداری را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا عنایت به آینده نگری شهر ها بایستی مورد توجه قرار گیرد و همچنین حاشیه شهر ها به عنوان معضل کنونی ساماندهی شود.

استاندار کردستان در پایان سخنان خود خواستار برخورد مناسب مامورین شهرداری با مردم شد و گفت: چنانچه تخلفی از دست فروشان سر زند نیرو های شهرداری از اعمال برخورد فیزیکی با مردم پرهیز کنند چرا که اگر خلاف و ضعفی رخ داده، قانون کاملا رسیدگی می کند از این جهت چنین رفتاری نشان میدهد سیستم شهرداری دارای نیرو های بی کفایت است که بایستی این امر مورد  واکاوای و بررسی قرار گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.