به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز یکشنبه در نشست آموزشی، تخصصی روسای ادارات امور تربیتی آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: باید تلاش شود افراد علاقمند و متخصص در این حوزه جذب شوند.
وی با بیان اینکه دست اندرکاران حوزه امور تربیتی و عوامل تعلیم و تربیت کشور باید در فعالیت های خود موثر باشند، اظهار کرد: در دانشگاه فرهنگیان باید برای جذب و بکارگیری افراد متخصص و آموزش دیده حوزه امور تربیتی برنامه ریزی لازم انجام شود.
به گفته وی، تربیت و توانمند سازی نیروی انسانی به صورت حرفه ای و تثبیت نیروی انسانی موجود در حوزه امور تربیتی از جمله مواردی است که باید در این حوزه با جدیت مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزو: اگر مجموعه دست اندرکار تعلیم و تربیت کشور در مدارس با انجام فعالیت های آموزشی و پرورشی بتوانند شهروندان خوبی تربیت کنند کشور با پیشرفت های قابل توجهی مواجه خواهد شد.
قربانی تاکید کرد: امروزه با توجه به پیچیدگی جوامع، مساله تربیت از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین لازم است حاصل تربیت و فعالیت امور تربیتی، پرورش شهروندان خوب باشد که پاسخگوی نیازهای فردی حال و آینده جامعه باشند.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند تربیتی است و در تمامی ارکان آن به مربی و متربی توجه شده و این بیانگر جایگاه نظام تعلیم و تربیت است.
حجت الله نریمانی با بیان اینکه به اعتقاد صاحب نظران و کارشناسان، سند تحول بنیادین، قانون اساسی نظام تعلیم و تربیت است، افزود: سند تحول، مبنای کار و چراغ راهی است که اگر همه در اجرای آن اهتمام ورزند مشکلات موجود و پیش رو حل خواهد شد.
وی با اشاره به توانمند سازی نیروی انسانی اظهار کرد: برای توانمند سازی نیروی انسانی علاوه بر نیروی انسانی حوزه پرروشی باید به سایر ارکان مدرسه نیز توجه شده و دوره های توانمند سازی برای آنان پیش بینی و اجرا شود.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: مدیر مدرسه تنها متولی برنامه های آموزشی نیست و باید اولین پاسخگو و متولی اقدامات حوزه پرورشی باشد لذا انتظار می رود در ارزیابی فعالیت مدیران مدارس به این مولفه توجه شده و در عملکرد آنان لحاظ شود.
به گزارش ایرنا، یک هزار و 235 معاون و مربی پرورشی در مدارس استان کردستان فعالیت می کنند که از این تعداد، 750 نفر معاون پرورشی و 485 نیز مربی پرورشی هستند.
نشست آموزشی و تخصصی روسای ادارات امور تربیتی آموزش و پرورش سراسر کشور به مدت 2 روز با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت و مدیران این حوزه در سنندج در حال برگزاری است و برنامه ها و مسائل جاری حوزه امور تربیتی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.