به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شفیعی روز پنجشنبه در هشتمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج افزود: ارزش ریالی مکشوفات قاچاق در مرز مریوان در مدت مشابه سال گذشته 35 میلیارد ریال بود که این میزان در هشت ماهه امسال رشد 68 درصدی نشان می دهد.
وی اظهار کرد: در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشفیات مشروبات الکلی با 68 درصد، تجهیزات دریافت ماهواره با 74 درصد، فرآورده های نفتی 43 درصد و سیگار با 91 درصد افزایش روبرو شده است.
فرماندار مریوان همچنین به مسیرهایی که قاچاق در آن صورت می گیرد اشاره کرد و گفت: قاچاق سیگار و تجهیزات دریافت ماهواره در مسیر تته اورمان و مشروبات الکلی در مسیر انجیران انجام می شود.
وی در ادامه یکی از نگرانی های عمده در حوزه مقابله با قاچاق در مریوان را نبود نمایندگی ستاد اجرایی و اموال تملیکی و انبار در این شهرستان عنوان کرد و افزود: ایجاد این دفاتر در شهرستان ها علاوه بر اینکه موجب صرفه جویی در وقت و عدم تردد ارباب رجوع می شود، کالا نیز سریعا از بلاتکلیفی خارج خواهد شد.
شفیعی همچنین به فروش سوخت در هشت ماهه امسال در مرز باشماق اشاره کرد و یادآور شد: در هشت ماهه سال گذشته سه میلیون و 706 هزار لیتر نفت گاز در این مرز به فروش رسیده که این میزان در هشت ماهه امسال به 96 میلیون و 603 هزار لیتر رسیده و با رشد 159 درصدی روبرو شده است.
وی یکی دیگر از موضوعات در بحث قاچاق در مریوان را ورود روزانه 250 تانکر سوخت از عراق به خاک ایران از طریق مرز باشماق اعلام کرد و گفت: این تانکرها به دلیل تفاوت 20 هزار ریالی قیمت نفتگاز، بصورت خالی وارد مرز شده و پس از پر کردن باک خود از مرز خارج می شوند.
کردستان از استان های مرزی کشور 227 کیلومتر با شمال عراق مرز مشترک دارد و سه بازارچه و یک مرزی رسمی در امتداد مرزهای این استان ایجاد شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.