به گزارش خبرنگار ایرنا بیژن زندیه شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با تشریح وضعیت بغرنج کشتارگاه سنتی بیجار افزود: کشتارگاه سنتی شهرداری بیجار، به علت کمیت و کیفیت نامطلوب خدمات بهداشت محیط، امنیت غذایی اهالی بیجار را به خطر انداخته است.
وی تاکید کرد: حفظ امنیت غذایی، بهداشتی و سلامت جمعیت 89 هزار نفری شهرستان بیجار، مهم تر از اشتغال چند 10 نفر است.
زندیه با بیان اینکه برخی از شهرستان های همجوار، کشتارگاه های سنتی را تعطیل کرده اند و از استان های دیگر گوشت مورد نیاز خود را تامین می کنند ادامه داد: دغدغه بهداشت و سلامت جامعه شهرستان بیجار، از اولویت های مهم و غیر قابل گذشت در برنامه کاری کارگروه امنیت غذایی است.
او افزود: برخی احتمال افزایش قیمت گوشت پس از تعطیلی کشتارگاه را مطرح کرده اند اما قیمت گوشت بر اساس یک مصوبه کشوری تعیین می گردد و هزینه حمل و نقل توسط دولت پرداخت می شود بنابراین تعطیلی کشتاگاه تاثیری در قیمت ها نخواهد داشت.
**افزایش مبتلایان به تب مالت
او همچنین به افزایش آمار مبتلایان به تب مالت در 6 ماهه نخست امسال اشاره و اظهار کرد: متأسفانه آمار مبتلایان تب مالت در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از 195 به 351 نفر افزایش یافته است.
زندیه در رابطه با علت افزایش آمار مبتلایان به تب مالت باوجود انجام واکسیناسیون مرتب دام های سبک و سنگین اظهار کرد: ضعف هایی در تست کشتار، پست قرنطینه و عدم رعایت موارد بهداشتی توسط دامداران، باعث افزایش مبتلایان در 6 ماهه نخست امسال شده است.
** افزایش ابتلا به بیماری ایدز
فرماندار شهرستان بیجار در ادامه سخنان خود گفت: بیماری ایدز، یک معضل اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و سیاسی است و روز 12 آذر ماه برای توجه بیشتر به اهمیت بالای این بیماری، به نام این بیماری نام گذاری شده است.
او با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به بیماری ایدز در کشور اظهار کرد: استان کردستان 356 نفر مبتلا به این بیماری را شناسایی کرده است و این افراد دارای پرونده و تحت کنترل می باشند، اما تعداد مبتلایان و بیماران پنهان هم مسئله ایی مهم است.
وی با اعلام افزایش تعداد مبتلایان از طریق روابط نامشروع تاکید کرد: باید آموزش های بهداشتی و پیشگیری، در طول یک سال تداوم داشته باشد و محدود به یک هفته نباشد.
شهرستان بیجار با جمعیتی حدود 89 هزار نفر ساکن در پنج شهر و حدود 180 روستا در شرق استان کردستان واقع شده است.
7350/6108
خبرنگار: سید باقر سبحانی**انتشار: امید بهمنی
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.