به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که روز دوشنبه برگزار شد اظهار کرد: این زلزله یک آزمون برای سنجش آمادگی مدیریت بحران به شمار می رود و باید همواره آمادگی لازم برای مقابله با اینگونه سوانح وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه کردستان هم یک استان زلزله خیز بوده و امکان وقوع زلزله همواره وجود دارد، گفت: آموزش به مردم و مدیران برای مقابله با این شرایط یک اصل ضروری است که باید به طور مداوم در دستور قرار بگیرد.
قادری افزود: فرمانداری های شهرستان های سطح استان در شرایط فعلی در صورتی که نیاز به تعطیلی مدارس باشد، می توانند به عنوان رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان، تصمیم گیری کنند.
وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه را داریم ادامه داد: استان کردستان به عنوان استان معین در بحث کمک به آسیب دیدگان کرمانشاه تعیین شده و در این راستا کمک هایی را به کرمانشاه ارسال کرده و می کند.
معاون عمرانی استاندار کردستان همچنین در خصوص پوشش بیشتر آنتن دهی تلفن همراه در نقاط مختلف استان گفت: باید به صورت جدی تر در این زمینه در سطح استان کار شود و در این زمینه تذکرات لازم داده شده است.
وی تأکید کرد: مدیران دستگاه ها و اعضای شورای مدیریت بحران استان مکلف هستند گزارش اولیه از خسارات احتمالی را تا ظهر امروز تهیه و گزارش نهایی را تا 24 ساعت آینده تهیه و اعلام کنند.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
مسئولان کشوری تا ساعت 10 صبح امروز دوشنبه، آمار تلفات را زلزله غرب کشور 207 کشته و 2504 مصدوم اعلام کرده اند.
افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.