بابک قنبری بامداد دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از اعلام وقوع زلزله تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر کردستان با تجهیزات کامل برای کمک رسانی به آسیب دیدگان احتمالی در حالت آماده باش قرار دارد.
وی افزود: فراخوان به نیروهای امدادی نیز داده شده و این نیروها نیز در حالت تجهیز هستند و برای انجام عملیات امداد و نجات احتمالی آماده هستند.
قنبری تاکید کرد: هم اکنون مدیران امدادی در هلال احمر مستقر شده اند و آمادگی کامل برای اعزام نیروها به مناطق حادثه دیده برخوردار هستند.
وی از شهروندان خواست با توجه به اینکه زلزله در بیشتر مناطق استان احساس شد، ضمن حفظ خونسردی و قرار گرفتن در اماکن امن، وسایل گرمایشی بویژه لوله بخاری های گاز سوز را قبل از خواب تست کنند.
امشب وقوع زمین لرزه شدیدی بیشتر شهرهای استان کردستان را لرزاند و موجی از ترس و نگرانی در میان مردم این استان ایجاد کرد.
این زمین لرزه به بزرگی 7 و 2 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه به ثبت رسیده است.
محل وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در 5 کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
این زمین لرزه که مرکز آن حلبچه در کشور عراق و در نزدیکی ازگله استان کرمانشاه بوده است در بیشتر شهرهای استان کردستان نیز با شدت احساس شد.
مردم در شهرهای مختلف این استان از جمله سنندج، قروه، بانه، کامیاران، دیواندره، بیجار و مریوان از خانه های خود خارج شده و در کوچه ها و خیابان های این شهرها حضور دارند.
هلال احمر استان کردستان دارای 10 پایگاه امدادی جاده ای و بیش از چهار هزار داوطلب فعال آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.