مهدی سلطانی روز یکشنبه با اشاره به فرا رسیدن 14 آبان روز فرهنگ عمومی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شورا وظیفه دارد سیاست های مناسب با فرهنگ بومی هر منطقه را تبیین، نظارت و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را مدیریت کند.
وی افزود: این شورا در خصوص مسایل مختلف اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و معضلات زندگی مردم برنامه ریزی و همگام با نهادهای مردمی تلاش می کند وضعیت اجتماعی و فرهنگی سالم در راستای مبانی دینی تبیین کند.
سلطانی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی عالی‌ترین مرجع تصمیم سازی در رصد مسائل و مشکلات فرهنگی است به همین دلیل خط مقدم مبارزه با خرافات و هجوم فرهنگ ناب غرب و بدعت ها محسوب می شود.
وی یادآور شد: در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیجار علاوه بر بررسی مسایل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی، به آسیب شناسی مواردی از جمله مداحی در هیات های مذهبی، مبارزه با خرافات غلط و رعایت شئونات متناسب با جشن ها و عزاداری اهل بیت (ع) نیز پرداخته می شود.
وی اضافه کرد: مصوبات این شورا برای همه مدیران شهرستان لازم الاجراست و نهادهای مردمی نیز در این راستا و به منظور تدوین و اجرای برنامه های سالم مذهبی و دینی با شورا همکاری خوبی دارند و هماهنگ هستند.
سلطانی به بیان برخی موارد و برنامه های اجرا شده فرهنگی، هنری و مذهبی مرسوم در میان مردم این منطقه از دیار گذشته و ماندگار از جمله اجرای سوگواره تعزیه و مرثیه راویان عشق، نهادینه کردن جشنواره تئاتر عروسکی و برنامه های متناسب با فرهنگ رضوی پرداخت و گفت: به مناسبت جشن ها بخصوص میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) برنامه هایی توسط شورای فرهنگ عمومی با همکاری آستان مقدس امام هشتم (ع) و حضرت معصومه(س) در شهرستان بیجار اجرا می شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی بیجار به بررسی مشکلات اعتیاد، یبکاری، طلاق ،ازدواج، تحصیل، فقر، شغل های کاذب، قاچاق، بی حجابی و بد حجابی، بی بند و باری، کمرنگ شدن برخی سنت ها و ارزش ها در نشست های ماهیانه این شورا نیز اشاره کرد.
سلطانی افزود: شناسایی مصادیق تهاجم فرهنگ غرب، نقاط قوت و تبیین مزیت های فرهنگ ناب و اصیل اسلامی و سنتی مردم، آگاه سازی مردم از تهدیدهای غرب برای خانواده ها و تخریب روابط خانواده با محوریت مادر از دیگر موضوعات قابل بررسی در شورای فرهنگ عمومی است.
خبرنگار: سید باقر سبحانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.