به گزارش خبرنگار ایرنا،پس از چند روز وجود گرد و خاک در آسمان استان کردستان از بامداد امروز با شروع بارش باران هوای استان بارانی و لطیف شده و بسیاری از شهروندان صبح جمعه خود را با پیاده روی در پارک ها و دامن طبیعت آغاز کردند.
بارش باران و برگ ریزان پاییزی چهره پارک ها و طبیعت استان را بسیار زیبا و دلشین کرده و بسیاری از شهروندان در این فضای زیبا مشغول گرفتن عکس های یادگاری و ثبت منظره های طبیعت هستند.
بارش باران باعث شده گرد و خاکی که از چند روز قبل سیمای شهرها را خاکی کرده بود از بین برود و چهره زییایی از شهرها نمایان شود.
مدیرکل هواشناسی کردستان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش باران در برخی مناطق استان از بامداد امروز آغاز شده و اوج بارش ها در روز شنبه خواهد بود.
طالب حیدری گفت: تا صبح امروز بیشترین بارندگی در بیجار با چهار میلی متر گزارش شده و بارندگی در سنندج سه میلی متر، هزارکانبان 2 میلی متر، قروه 1.3 میلی متر، کامیاران یک میلی متر و زرینه کمتر از یک میلی متتر ثبت شده است.
وی اضافه کرد: بارش ها در مناطق مرتفع و کوهستانی از جمله کوه ههای چلچمه دیواندره به صورت برف گزارش شده است.
وی اظهار کرد: هنوز موج گرد و غبار رقیق در شهرستان های بانه و سقز وجود دارد که با شروع بارندگی ها پیش بینی می شود این موج هم از بین برود.
وی با اشاره به فعالیت ابن سامانه بارشی تا روز سه شنبه هفته آینده در استان افزود: این بارش ها نیاز کشت دیم استان را مرتفع کرده و مدیریت آب و فاضلاب روستایی و شهری را از نگرانی کمبود آب خارج می کند.
در سال آبی گذشته، در مجموع 499 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده است که این مقدار در مقایسه با 639 میلی متر مدت مشابه سال قبل از آن، 29.7 درصد کاهش داشت.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.