به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، زاهد آرمی در این مراسم ضمن تشکر از حمایت شورای شهر و شهرداری از نویسندگان و محققان بر تداوم این فعالیت ها تاکید و گفت؛ شهر سقز یکی از قدیمی ترین شهرهای منطقه است و تاکنون از لحاظ فرهنگی توجه خاصی به این شهر نشده است.
وی افزود: با توجه به اینکه فرهنگ هر شهری شناسنامه آن می باشد، لازمست قدم های اساسی برای تقویت این حوزه برداشت.

سپس سردار دوغی رئیس شورای شهر سقز با اشاره به اینکه حمایت از نویسندگان، ناشران و محققان و توجه به حوزه مسائل اجتماعی در این دوره یکی از اولویت های شورای شهر می باشد، اظهار امیدواری نمود بتوان با سازوکاری اساسی قدم های مهمی برای تقویت حوزه فرهنگ، ادب و تاریخ شهر فرهنگی سقز برداشت.
در ادامه کیوان شافعی با بیان اینکه تعداد کتاب های تاریخی با رویکرد علمی در مورد سقز نادر می باشد بر انتشار و تالیف کتاب های جامع و کامل در مورد سقز توسط نویسندگان تاکید نمود.

مهدی رضایی نیز در این مراسم گفت: مونوگرافی به رویکرد غالب در انتشار کتاب در منطقه تبدیل شده است و لازمست تحقیق، تفسیر و بینش علمی در تدوین این کتاب ها بکار گرفته شود

در ادامه سید صباح حسینی مولف کتاب سقز به روایت تصاویر و اسناد، گفت: این اثر به تاریخ مصور سقز پرداخته است و حاوی۱۲۰۰ عکس و نسخه تاریخی می باشد.
وی افزود: این کتاب با حمایت شورای شهر و شهرداری سقز چاپ شده است و امید است بتوان این رویه را ادامه داد و فرهنگ و تاریخ سقز را به همه شناساند.

حسینی اظهار داشت: کتاب سقز به روایت تصاویر و اسناد در ۴۰۰ صفحه تهیه و توسط انتشارات واصف لاهیجی چاپ گردید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 777542
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.