به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود کاظمی روز چهارشنبه در پنجمین نشست سراسری مدیران امور سینمایی حوزه هنری کشور در سنندج به میزان مخاطبان سینماهای کشور اشاره کرد و افزود: در نیمه نخست امسال تعداد مخاطبان سینماهای کشور 2 میلیون و 520 هزار نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 20 درصدی در این حوزه روبرو شده ایم.
وی همچنین با اشار به ظرفیت سالن های سینمایی در سطح کشور اظهار کرد: ظرفیت سالن های سینمایی ما در کشور در سال 92 حدود 27 هزار و 496 نفر بود که در سال جاری این رقم به 40 هزار و 611 نفر رسیده است.
مدیرعامل موسسه فرهنگی بهمن سبز در ادامه افزود: در سال های گذشته در بخش سینمایی هیچگونه آموزشی در کشور وجود نداشت و از سال 92 تاکنون کلاس های آموزشی، نشست های تخصصی و تبادل تجربه برای مدیران سینما و امور سینمایی استان های کشور برگزار شده است.
به گفته وی در سال 92 فیلم ها در سینماهای حوزه هنری کشور بواسطه آپارات نمایش داده می شد که با مشکلات خاصی همراه بود اما در حال حاضر تمامی سینماهای کشور به سیستم نمایشی دیجیتال مجهز است.
کاظمی در ادامه با اشاره به بازسازی 14 سالن سینمایی در کشور به کمک مدیران استان ها گفت: سینماهای سپاهان و چهارباغ در اصفهان، سینما آزادی ارومیه، سینما آفریقا در مشهد و سینماهای بهمن و شاهد تهران و سینما قدس تبریز از جمله سینماهای بهزسازی شده است.
وی اظهار کرد: پروژه هایی در راستای ساخت پردیس سینمایی در شهرهای مختلف کشور در دستور کار قرار دارد و همچنین پروژه هایی در دست مطالعه و مشارکت است که سینما سپهر ساریف سینما فلسطین بروجرد، سینما بهمن دزفول و سینما سپیده تهران از جمله این حوزه ها است.
رئیس حوزه هنری کردستان نیز در این نشست گفت: پردیس سینمایی بهمن سنندج امروز مهمترین مرکز فرهنگی در استان و منطقه به شمار می رود و مردم سنندج را با سینما آشتی داده است.
امین مرادی افزود: از زمان بهره برداری این پردیس سینمایی تاکنون با تعریف کاربری های متعدد در مسیر توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح استان گام های موثری برداشته شده است.
وی ابراز امیدواری کرد، نتیجه این نشست زمینه را برای توسعه برنامه های امور سینمایی حوزه هنری فراهم کند.
پنجمین نشست سراسری مدیران امور سینمایی حوزه هنری کشور با حضور 19 استان کشور از 19 تا 21 مهرماه در سنندج جریان دارد.
خبرنگار: افسانه گلباغی** انتشار دهنده: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.