بهرام چاره خواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ورود جریانات شمالی موجی از سرما هوا وارد منطقه شده و روز جمعه دمای هوای با کاهش 6 درجه ای در ایستگاه هواشناسی سراب شهرک دهگلان به عنوان سردترین نقطه استان ثبت شده است.
وی اضافه کرد: در این مدت دمای هوا در زرینه منفی 3.5 درجه سانتی گراد، هزارکانیان منفی 2، سقز منفی 2 و دیواندره منفی یک بوده است.
وی اظهار کرد: در این مدت دمای هوای سنندج مرکز استان کردستان، نیز با چهار درجه کاهش به 5.5 درجه سانتی گراد رسد و سلین هورامان با دمای 25 درجه سانتی گراد گرم ترین نقطه استان بود.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: روند افزایش دما از امروز (شنبه) آغاز شده و سردترین ساعت دمای هوای سقز صفر درجه سانتی گراد بود و دمای هوا در سلین هورامان به 28 درجه سانتی گراد رسید.
وی در خصوص میزان بارش ها در سال آبی گذشته یادآور شد: در مجموع 499 میلی متر بارندگی در استان ثبت شد که این مقدار در مقایسه با 639 میلی متر مدت مشابه سال قبل از آن، 29.7 درصد کاهش داشت.

**خسارت وارد شده به بخش کشاورزی کردستان در حال بررسی است
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: با توجه به شدت وزرش سرمای نابهنگام پاییزه و احتمال بروز خساراتی به بخش کشاورزی، کارشناسان در حال بررسی هستند.
محمدصالح احمدی افزود: بروز سرما در این فصل می تواند به مزارع کلزا و سیب زمینی خساراتی وارد کند.
وی اضافه کرد: پس از بررسی کارشناسان، مزارعی که بیمه کشاورزی داشته باشند می توانند نسبت به دریافت خسارت اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: امید بهمنی
3020/ 6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.