محسن آقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نرخ خام حاصل از ولادت در 6 ماهه نخست امسال را 19.1 در هزار اعلام کرد و افزود: در این مدت بیشترین نرخ ولادت در شهرستان بانه و کمترین نرخ در سروآباد ثبت شده است.
وی تعداد ولادت پسران را هشت هزار و 28 مورد و تعداد ولادت دختران را هفت هزار و 491 مورد اعلام کرد و یادآور شد: از مجموع 15 هزار و 519 واقعه ثبت شده 99.62 درصد از ولادت ها در مهلت قانونی 15 روز به ثبت رسیده است.
آقایی با اشاره به اینکه نسبت جنسیتی حاصل از ولادت در 6 ماه تاکید کرد: در برابر هر 100 واقعه ولادت دختر، 107 واقعه ولادت پسر در استان کردستان به ثبت رسید.
مدیرکل ثبت احوال استان کردستان به آمار واقعه فوت در استان طی 6 ماه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: تعداد سه هزار و 716 واقعه فوت در استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.2 درصد افزایش داشته است.
آقایی نرخ خام حاصل از ثبت فوت در این مدت را 4.6 دهم در یک هزار واقعه اعلام کرد و افزود: بیشترین نرخ ثبت شده وفات مربوط به شهرستان بیجار و کمترین نرخ مربوط به شهرستان مریوان است.
وی اضافه کرد: از مجموع سه هزار و 716 واقعه وفات ثبت شده در استان کردستان 99.28 درصد در مهلت قانونی (15 روز پس از واقعه) به ثبت رسیده است.
وی تعداد فوت ثبت شده مردان را 2 هزار و 116 مورد و زنان را یک هزار و 600 مورد اعلام کرد و یادآور شد: در برابر هر 100 فوت زنان، تعداد 132 فوت مردان ثبت شده است.
آقایی نرخ خام فوت سنندج را پنج در یک هزار و نرخ خام ولادت سنندج را 17.4 در یک هزار دانست و افزود: نام های محمد، ایهان، آرسام، آراد بیشترین نام پسران و باران، سدنا، آیلین و سولین بیشترین نام های ثبت شده برای دختران در این استان طی 6 ماه اول امسال است.
استان کردستان براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال گذشته، یک میلیون و 608 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.