رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با هدف حفظ، ترویج و اشاعه ارزش های این ماه اقدام به برگزاری این سه برنامه با همکاری هنرمندان کرده ایم.
زبیر حسین پناهی با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: نمایشگاه عکس آئینی عاشورایی از اول مهر بر پا و تا 10 مهر همزمان با پایان دهه اول محرم در فرهنگسرای کامیاران ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه عکس های این نمایشگاه منتخب هنرمندان عکاس غرب کشور است، افزود: این نمایشگاه بمدت ١٠ روز در نگارخانه فرهنگسرای کامیاران پذیرای علاقمندان است.
حسین پناهی اضافه کرد: اعتلای مفهوم غنی عزاداری و معرفی میراث معنوی، نمایش جلوه‌هایی ویژه، خاص و ناب از عشق و دلدادگی مردم در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله علیه السلام با محوریت عاشورا و نگاه ویژه به مراسم آیینی عزاداری محرم توسط هنرمندان از اهداف اجرای این برنامه ها است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کامیاران گفت: هنر بواسطه آنکه یکی از سریع‌ترین و تاثیرگذارترین راه های انتقال پیام و مانند یک رسانه‌ای فراگیری است، می‌تواند نقش اساسی‌ تر و سهم بیشتری در حوزه عاشورایی داشته باشد.
وی در خصوص محورهای این نمایشگاه عکس یادآور شد: تاثیر قیام عاشورا در اقشار مختلف مردم، اهمیت حفظ آثار معنوی و آیینی محرم، استفاده از امکان تاریخی و فرهنگی برای برگزاری مراسم عزاداری و نگاه آزاد عکاس به ایام عزاداری در جامعه امروزی از جمله محورهای این نمایشگاه است.
حسین پناهی تاکید کرد: سعی عکاسان بر این بوده تا با مستند نگاری شکل، آداب و سبک سوگواری هیات های عزاداری که در کردستان و منطقه غرب کشور فعالیت دارند نماهایی از این سوگواری را که در سالیان گذشته ثبت شده برای مخاطب و بیننده به شکل روایی به نمایش بگذارند.
وی با اشاره به اینکه زمان دقیق برگزاری 2 برنامه دیگر این اداره هنوز مشخص نشده است، گفت: برنامه ریزی های لازم برای اجرای این برنامه ها صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، در نمایشگاه عکس آئینی عاشورا، ٢٩ قطعه عکس رنگی و سیاه سفید منتخب از میان آثار هنرمندان استان کردستان و برخی شهرهای غرب کشور در اندازه ٥٠ در ٧٠ به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه دهه اول محرم صبح ها از ساعت هشت تا 12 و عصرها از ساعت ١٥ تا 18 پذیرای علاقمندان است.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع است.
خبرنگار: ژاله گرگانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7349/9102
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.