سه‌رکوت نجفی در گفت‌وگو با خبرآنلاین، اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین با هدف شناساندن فرهنگ بومی و جاذبه‌های گردشگری استان کردستان و همچنین جذب گردشگر به برگزاری شب‌های فرهنگی کردستان در تهران اقدام می‌کند.

وی افزود: با هدف برگزاری بهتر و شایسته این فعالیت فرهنگی جلسات مختلفی با حضور هنرمندان و کارشناسان فرهنگی در شورای شهر برگزار شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج عنوان کرد: برگزاری مراسم و جشن‌های فرهنگی قطعاً تاثیر بسزایی در شناخت قابلیت‌ ها و ظرفیت‌های استان در عرصه‌های مختلف به خصوص عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی تصریح کرد: استان کردستان دارای توانمندی‌های زیادی در بخش‌های مختلف بوده که بدون تردید برگزاری اینگونه جشن‌های فرهنگی به شناخت هر چه بیشتر ظرفیت‌های موجود در استان و معرفی و شناساندن بهتر آن منجر می‌شود.

وی از برگزاری شب‌های فرهنگی کردستان خبر داد و گفت: این برنامه فرهنگی از امروز و به مدت دو شب (19 و 20 شهریور ماه سال جاری) و از ساعت 18 الی 23 در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

نجفی ادامه داد: در مراسم شب‌های فرهنگی کردستان آیتم‌های نظیر پخش موسیقی محلی، موسیقی کلاسیک، مداحی، تئاتر خیابانی با رویکرد آیینی و سنتی، پخش تیزر و فیلم کوتاه کردستان شناسی، پخش مستند جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان، برپایی غرفه صنایع دستی و غذاهای سنتی، هه‌لپرکی، برگزاری مسابقه و برپایی غرفه سوغات استان کردستان است.

وی برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی از جاذبه‌های گردشگری و مناظر زیبای کردستان، برپایی غرفه مطبوعات استان کردستان و همچنین تجلیل از خانواده معظم شهداء را از دیگر برنامه‌های این رویداد مهم فرهنگی برشمرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج با بیان اینکه حضور در مراسم شب‌های فرهنگی کردستان برای عموم مردم رایگان است، خاطرنشان کرد: با برگزاری بهتر این مراسم فرهنگی بتوانیم جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی استان را به بهترین نحو ممکن به تمامی هموطنان معرفی کنیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 737532
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.