به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدحسینی شاهرودی روز جمعه در خطبه های نماز عید قربان در حسینیه اعظم سنندج افزود: قربان نه تنها عیدی بزرگ در جهان اسلام بوده بلکه قرار گیری ایام حج در آن فرصتی بزرگ برای امت اسلامی است تا بتوانند در کنار انجام به فرایض دینی وحدت و برادری خود را به جامعه جهانی نشان دهند.
به گفته وی، هم اکنون در فجایع بزرگی از جمله فعالیت گروه های تروریستی و جنگ برخی کشورهای اسلامی علیه مردم مظلوم و اشغال فلسطین توسط رژیم صهونیستی در جامعه اسلامی از سوی دشمنان آن طراحی و اجرا شده که لازم است تمامی امت اسلامی در برابر این توطئه ها بیداری خود را بدست گرفته و با هم متحد شوند.
وی افزود: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به کنگره عظیم حج که در برگیرنده بهترین راهکارها برای جلوگیری و خنثی سازی این توطئه ها است می تواند بیداری امت اسلامی را تسریع داده و در کنار این بیداری باعث وحدت رویه بین این مردم باشد.
وی با بیان اینکه گروه تروریستی و تکفیری داعش فجیع ترین توطئه دشمنان اسلام است که هم اکنون از سوی جبهه مقاومت در حال نابودی است افزود: این گروه از سوی آمریکا و استکبار برای ایجاد حاشیه ای امن طراحی و اجرا شده تا تمامی کشورهای اسلامی را درگیر خود کند.
نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: دشمنان به اینکه جمهوری اسلامی ایران قلب جبهه مقاومت است باور دارند و می خواستند با تشکیل گروه های تروریستی همچون داعش از تاثیر آن در افکار عمومی امت اسلامی بکاهند اما امروز ایران توانسته با تاثیر خود نه تنها در بین کشورهای اسلامی بلکه در جهان این دسیسه را با همکاری دیگر کشورها خنثی کند.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: پیروزی جبهه مقاومت در برابر داعش از جمله تاثیرات جمهوری اسلامی در کشورهای اسلامی بوده که بهترین نتیجه آن ایجاد وحدت رویه در بین کشورهای اسلامی است.

** دولت دوازدهم کار خود را با شایسته سالاری آغاز کرده است
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه شایسته سالاری مهمترین نیاز دولت ها برای ارایه اقدامات تاثیر گذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است افزود: دولت دوازدهم که هم اکنون بنای ارایه خدمات خود را آغاز کرده در انتخاب مسئولان به این مساله توجه داشته است.
آیت الله حسینی شاهرودی گفت: انتظار می رود این روند تا پایان ماموریت دولت انجام شود تا با انتخاب مسئولانی شایسته اتفاق های خوبی در جامعه روی بدهد.
به گفته وی، اگر در انتخاب ها غیر از شایسته سالاری و توانایی اشخاص مورد توجه قرار بگیرد خیانت به آرمان های اسلام و انقلاب صورت می گیرد و صدمات جبران ناپذیری متوجه کشور می شود.

** قربانی کردن نقس بزرگترین آزمایش انسان است
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه قربانی کردن انسان بالاترین آزمایش انسان است افزود: عید قربان به عنوان روز بندگی انسان است که در آن حضرت ابراهیم و اسماعیل توانستند از این آزمایش با سربلندی پیروز شوند.
آیت الله حسینی شاهرودی ادامه داد: امروز نیز انسان باید با تقوای الهی بتواند در برابر این آزمایش پیروزی خود را بدست گیرد.
** خبرنگار: حسن حسین زاده / ** انتشار دهنده:امید بهمنی
6108/3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.