به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در آیین تفاهم نامه احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل کردستان با مشارکت بنیاد برکت افزود: زنبورداران استان باید شرایطی را فراهم کنند تا عسل با کیفیت کردستان در سطح ملی و حتی منطقه ای به عنوان یک برند معرفی شود.
وی با بیان اینکه عسل کردستان باید در کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی فرآوری شود، اظهار کرد: دیگر شایسته نیست که عسل به عنوان یک محصول نهایی وارد بازار شود، بلکه فرآوری و استفاده از آن در صنایع تکمیلی باید مورد توجه قرار گیرد.
زاهدی یادآور شد: زنبورداران استان باید ضمن حفظ کیفیت عسل کردستان و ارتقای آن، در زمینه تولید بیشتر و استفاده از توانمندی ها و پتانسیل های استان در بخش فرآوردهای این محصول نیز تلاش کنند.
استاندار کردستان گفت: بازاریابی و حفظ بازارهای موجود این محصول نیز از دیگر نکاتی است که اتحادیه زنبورداران کردستان باید به آن توجه داشته باشند البته احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل می تواند در این زمینه مهم و کارگشا باشد.
به گزارش ایرنا، احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل کردستان طبق تفاهم نامه ای که روز چهارشنبه بین رئیس هیات مدیره بنیاد برکت و استاندار کردستان امضا شد، با همکاری بنیاد و اتحادیه زنبورداران کردستان احداث می شود.
این کارخانه در قالب مشارکت اقتصادی اجتماع محور طرح آفتاب بنیاد برکت احداث می شود که سهم مشارکت بنیاد 49 درصد و سهم اتحادیه زنبورداران کردستان 51 درصد است.
سالانه در حدود یک هزار و 158 تن عسل در کردستان تولید می شود و چهار هزار و 725 نفر در بخش تولید عسل فعالیت می کنند که از این تعداد یک هزار و 50 نفر زنبوردار حرفه ای هستند.
کردستان در تولید عسل از نظر کمی در جایگاه 13 کشور قرار دارد و از نظر کیفیت رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتسار دهنده: مجید سلیمانی
3020/ 9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.