اولین دوره مسابقات کشوری آزاد مهارت اپ موبایل (اپلیکیشن موبایل) به‌صورت آنلاین در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان سنندج با حضور 11 تیم از 11 استان کشور آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در آئین افتتاحیه این دوره از مسابقات اظهار کرد: این مسابقات به مدت 2 روز (یکم و دوم شهریور) به صورت آزاد برگزار می شود و محدودیت سنی ندارد.

سید جمیل احمدی افزود: برگزاری رقابت ها به صورت آنلاین، ملی و استانی، از ابتکار عمل این دوره از مسابقات است.

به گفته وی، هدف از برگزاری مسابقات، شناسایی افراد مستعد در زمینه اپلیکیشن موبایل، زمینه سازی برای ایجاد ارتباط آنان با بازار کار و بهره گیری از توانمندی های آنها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان به عمومی بودن این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: امید است در دوره های بعدی، رشته ها و محورهای مسابقات اپلیکیشن مشخص شود. 

احمدی با بیان اینکه کردستان در طرح تکاپو و آی تی، جزو استان های برتر کشور محسوب می شود، ادامه داد: زیرساخت های فکری و سخت افزاری این طرح در استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: برگزاری چنین مسابقاتی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، توسعه دولت الکترونیک و استفاده صحیح از فناوری اطلاعات است.

گفتنی است اپلیکیشن‌ موبایل، نرم افزارهایی است که ارتباط مستقیم با پردازنده‎های سیستم عامل گوشی همراه دارند و به صورت مستقیم درخواست‎های کاربران را انجام می‌دهد. 

این مقام مسئول افزود : هم اکنون 119 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای  و 12 مرکز دولتی در استان کردستان آموزش های فنی و حرفه ای را به کارآموزان ارائه می دهند.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان دربخش دیگری از سخنان خود بیان داشت : در مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی این استان سالانه 3 میلیون و 340 هزار نفر - ساعت آموزش در 350 حرفه و 31 رشته مختلف انجام می شود و در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای نیز سالانه 1 میلیون و 250 هزار نفر-  ساعت آموزش در 213 حرفه و در 24 رشته مختلف انجام می شود.

 شایان ذکر است سالانه بیش از 23 هزار نفر در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان کردستان در رشته های مختلف آموزش های مهارتی را فرا می گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.