به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید احمد سجادی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سروآباد با محوریت مبارزه با قاچاق کلا و ارز افزود: قاچاق پدیده شوم و نامبارکی است که به فرهنگ و اقتصاد جامعه آسیب جدی وارد می کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سروآباد با بیان اینکه پدیده قاچاق در جامعه باعث بروز آسیب های اجتماعی می شود، اضافه کرد: ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی ناشی از پدیده شوم قاچاق در جامعه است.
وی افزود: امروز جهان کفر تلاش می کند با صادر کردن کالاها و اجناس قاچاق به کشورهای اسلامی بر فرهنگ دینی اسلامی تاثیر گذاشته و فرهنگ غلط غربی را در این جوامع ترویج دهند.
وی گفت: رونق قاچاق در جامعه باعث عقب افتادن صنعت کشاورزی و اقتصاد و فرهنگ آن جامعه شده و وابستگی به خارج را بیش از پیش خواهد کرد، بنابراین مبارزه با پدیده قاچاق یک اصل و یک ضرورت است.
ماموستا سجادی افزود: اگر پدیده شوم قاچاق در کشور ما ریشه کن شود، فرهنگ دینی ما، اتحاد و وحدت ما در جامعه حفظ و تقویت می شود و چرخه کارخانجات و صنایع داخلی رونق می گیرد.

**همایش آسیب های قاچاق کالا و ارز در سروآباد برگزار می شود
فرماندار شهرستان سروآباد از برگزاری همایش بررسی آسیب های قاچاق کالا و ارز در سه حوزه فرهنگ، اقتصاد و سلامت در این شهرستان خبر داد.
علی مفاخری روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سروآباد با محوریت مبارزه با قاچاق کلا و ارز اظهار کرد: همایش بررسی آسیب های ناشی از قاچاق کالا و ارز در سه حوزه فرهنگ، اقتصاد و سلامت شهریور امسال در شهرستان سروآباد برگزار می شود.
وی با بیان اینکه شهرستان سروآباد اولین شهرستان استان کردستان است که این همایش در آن برگزار خواهد شد، افزود: در این همایش تلاش خواهیم کرد از افراد صاحب نظر استفاده کنیم و جامعه هدف ما بیشتر دانش آموزان باشند.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: قاچاق پدیده ای شوم و بسیار خطرناک است که بر اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی تاثیرات مخرب و منفی گذاشته و باعث فلج شدن چرخه تولید می شود.
وی به توطئه های دشمنان اشاره کرد و افزود: دشمنان به این نتیجه رسیده اند که با جنگ نظامی و روبرو نمی توانند در برابر ملت ایران مبارزه کنند، لذا آنها به جنگ نرم روی آورده اند که پدیده قاچاق یکی از ترفندهای آنها در جنگ نرم است.
وی گفت: دشمنان با افزایش قاچاق کالا و اجناس در کشور ما قصد دارند به اقتصاد و تولید داخلی ما ضربه وارد کنند و اقتصاد ما را به کشورهای خارجی وابسته کنند، بنابراین مبارزه با این توطئه دشمنان یک ضرورت است.
مفاخری اظهار کرد: دشمنان از طریق قاچاق می خواهند بر سلامت افراد جامعه تاثیر بگذارند که نمونه آن ورود یک نوع گُل به کشور ما بود که حاوی بیماری بود که بر سلامت افراد جامعه تاثیر منفی داشت.
وی ادامه داد: تغییر فرهنگ دینی اسلامی، ورود فرهنگ غربی، به خطر انداختن سلامت جسمی و روحی افراد، وابستگی اقتصادی و ترویج بی بند و باری در کشور از مهمترین نقشه ها و اهداف دشمنان در قاچاق کالا و ارز است.
وی تجلیل از افراد نامی و صاحب اثر در شهرستان سروآباد را یادآور شد و گفت: تقدیر و تجلیل از کسانی که در زمینه های مختلف از جمله هنر و فرهنگ صاحب اثر هستند، باید در دستور کار ادارات فرهنگی قرار گیرد.
فرماندار شهرستان سروآباد افزود: فرهنگ و هنر در بین مردم این شهرستان از قدیم الایام تاکنون جایگاه ویژه ای داشته و شخصیت های بزرگ فرهنگی، هنری و دینی در این شهرستان رشد یافته اند که این مهم یکی از پتانسیل های شهرستان سروآباد است.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.