به گزارش ایرنا سیامک واحدی روز چهارشنبه در اولین همایش منطقه ای پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی استان در سنندج با اشاره به اینکه در سال های اخیر ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور رو به افزایش بوده است گفت: کالاهای قاچاق و فاقد اصالت با تبلیغات جذاب و گسترده و استفاده از احساسات و ذائقه مردم به روش های مختلف به مردم معرفی می شود.
وی با تاکید بر اهمیت مبارزه با قاچاق مواد مخدر، افزود: مواد مخدر علاوه بر اینکه سلامت جسمی، روانی و روحی افراد جامعه بویژه جوانان را به مخاطره می اندازد، هزینه های هنگفتی بر اقتصاد درمان کشور وارد می کند.
وی با اشاره به اینکه قاچاق محصولات سلامت محور افزون بر اثرات زیانبار اقتصادی سلامت آحاد جامعه را به خطر می اندازد گفت: داروها، مواد مخدر، مکمل های تقویتی تقلبی قاچاق، تاثیرات مخرب و زیانباری بر سلامت افراد دارد.
وی نظارت بر کالاهای بهداشتی آرایشی و دارویی را در بازار ضروری برشمرد و گفت: یکی از دلایل تفاوت قیمت ها در بازار وجود کالای قاچاق است.
وی تاکید کرد: مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق باید بر محصولات قاچاق سلامت محور آگاهی و اشرافیت کاملی داشته باشند.
وی اقدامات مقابله با قاچاق این محصولات از سوی کانون های قدرتمند و دولتمردان کشور اعم از آگاه ساختن مردم و اطلاع رسانی کامل در این زمینه، مداوم و دامنه دار بودن مبارزات، انکار نکردن وجود قاچاق در کشور و غفلت نکردن در این زمینه را از جمله راهکارهای مقابله با قاچاق ارز و کالا عنوان کرد.
وی گفت: اقدامات ارشادی ستاد مبارزه با قاچاق با واحدهای توزیع کننده این کالاها و در صورت عدم تمکین اعمال برخورد جدی با آنها و ارجاع به دستگاه های قضایی، قرار دادن امکانات کشور در اختیار تولید کنندگان داخلی و تولید محصولات با بسته بندی، شکل و ظاهر جذاب، آگاه سازی و آشنا کردن مردم با برچسب اصالت کالا و ایجاد اشتغال جایگزین از دیگر راهکارهای مقابله با قاچاق ارز و کالا است.
300 اثر به دبیر خانه همایش ارسال شده است که پس از ارزیابی هیات داوران 29 اثر هنری، نقاشی، طراحی، داستان نویسی و مقاله نویسی انتخاب شد.
در پایان همایش از برترین مقالات و اثرات راه یافته به دبیر خانه همایش تجلیل به عمل آمد.
اولین همایش منطقه ای کالاهای سلامت محور با حضور استان های غرب کشور در سنندج با محوریت بررسی چالش ها و راهکارها در رابطه با پیشگیری مبارزه با قاچاق محصولات و نقش مبارزه با قاچاق سلامت محور در اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی در سنندج برگزار شد.
استان کردستان یکی از استان های مرزی است و 230 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.