به گزارش ایرنا کامبیز حسن زاده روز چهارشنبه در اولین همایش منطقه ای پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی استان در سنندج افزود: امروز تمام داروهای بهداشتی - مواد غذایی برچسب اصالت دارند و میزان اصالت کالا و ترکیبات آن را به مصرف کننده نشان می دهد.
وی اظهار کرد: برچسب اصالت کالا بر روی محصولات سلامت محور می تواند از مصرف و ترویج کالای قاچاق جلوگیری کند.
وی گفت: محصولات قاچاق فاقد مجوز، افزون بر آسیب بر اقتصاد جامعه آسیب جدی بر بدنه سلامت جامعه وارد و تولید و اشتغال جامعه را با مشکل مواجه می کند.
وی با اشاره به اینکه اکثر ترکیبات و محصولات قاچاق تحت عنوان قاچاق سلامت محور تقلبی و فاقد قابلیت مصرف هستند گفت: مصرف کننده کالاهای قاچاق تقلبی آسیب جسمی و روحی بر سلامت آحاد جامعه وارد می کند.
وی اظهار کرد: آمارها بیانگر آنست که اکثر محصولات قاچاق تقلبی و غیرقابل مصرف هستند و تهدید جدی برای سلامت آحاد جامعه محسوب می شوند.
وی ادامه داد: در همین راستا بمنظور کاهش محصولات قاچاق به داخل کشور باید اقدامات لازم انجام شود.
وی افزود: معاونت غذا و دارو در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری اقدامات خوبی با هدف مبارزه با قاچاق کالا و محصولات سلامت محور انجام داده است و دبیرخانه کمیته پیشگیری و واحد نظارت بر فرآورده های غذایی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا معاونت غذا و داروی دانشگاه در راستای انجام وظایف خود و سوق دادن جامعه به سمت و سوی مصرف کالاهای بهداشتی سالم و دارای اصالت، دوره های آموزشی ویژه دانش آموزان، دانشجویان، اصناف و مربیان بهداشتی در استان برگزار کرده است.
وی هدف از برگزاری این همایش را ترویج کالا های سلامت محور و پیشگیری از آسیب های این کالاها در جامعه عنوان کرد و گفت: تاکنون 300 اثر به دبیر خانه همایش ارسال شده است که پس از ارزیابی هیات داوران 29 اثر هنری، نقاشی، طراحی، داستان نویسی و مقاله نویسی انتخاب شد و در پایان از بهترین آثار تجلیل و قدردانی بعمل می آید.
وی افزود: برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی با محوریت کالاهای سلامت سلامت محور نقش مهمی در آگاهی بخشی و مردم در نحو تغییر الگوی مصرف در جامعه دارد.
وی خواستار اطلاع رسانی اثر بخش از سوی رسانه های جمعی استان در راستای معرفی کالاهای با کیفیت داخلی به مردم و پرهیز از مصرف کالاهای فاقد اصالت قاچاق شد.
اولین همایش منطقه ای کالاهای سلامت محور با حضور استان های غرب کشور در سنندج با محوریت بررسی چالش ها و راهکارها در رابطه با پیشگیری مبارزه با قاچاق محصولات و نقش مبارزه با قاچاق سلامت محور در اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات داخلی در سنندج برگزار شد.
استان کردستان یکی از استان های مرزی است و 230 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.