به گزارش ایرنا، علیرضا خوشبخت روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت برنامه های اوقات فراغت مددجویان کمیته امداد امام (ره) قروه افزود: این دانش آموزان در کانون فرهنگی تربیتی ولایت قروه و کانون های موقت در سریش آباد، دزج، دلبران و مالوجه از برنامه های غنی سازی بهره می گیرند.
وی اظهار کرد: از 600 نفر از جوانان، نوجوانان و خانواده های تحت حمایت این نهاد 200 نفر در کانون فرهنگی-تربیتی ولایت شهر قروه و 400 نفر در کانون های موقت از برنامه های این نهاد بهرمند خواهند شد.
به گفته وی برای پر کردن اوقات فراغت دانش‏آموزان و خانواده های تحت پوشش این نهاد برنامه‏های متعددی شامل قرآن، احکام، کلاس های آموزشی سبک زندگی ایرانی اسلامی و مهارت های زندگی، کلاس آموزش نقاشی، سفالگری، کامپیوتر و کلاس های ورزشی در نظر گرفته شده است.
خوشبخت اضافه کرد: در طی دوره اوقات فراغت جشنواره های قرآنی و ورزشی در شهرستان و استان برگزارمی شود.
به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه در مدت برنامه اوقات فراغت 200 نفر از شرکت کنندگان به اردوها زیارتی و تفریحی مشهد مقدس، قم و همدان اعزام خواهند شد.
خوشبخت اظهار کرد: انسان در اوقات فراغت آزادانه می اندیشد و در حل مسائلی که در حوزه شناختی او مطرح است از تفکر خلاق بهره می گیرد و همین خمیرمایه نوآوری ها و اختراعات بشری است.
وی ادامه داد: برنامه های اوقات فراغت، جدا از شناسایی استعدادهای فردی در جامعه، روحیه با هم بودن را تقویت می کند و موجب تجمیع نظرات در جامعه نیز می شود.
وی افزود: این برنامه ها از بروز مسائل و مشکلات اجتماعی که جامعه در حال حاضر با آن گریبان گیر است، جلوگیری می کند.
خوشبخت گفت: تعمیق باورها و تقویت رفتارهای دینی، تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارت های زندگی، مهارت آموزی و توان افزایی از مهمترین اهداف راه اندازی این کانون است.
به گفته وی افزایش نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، ارتقا سطح علمی و بنیه تحصیلی دانش آموزان و تقویت اتحاد ملی و انسجام اسلامی از دیگر اهداف این کانون است.
** اوقات فراغت فرصت طلایی برای تمرین مسئولیت است
معاون سیاسی - اجتماعی فرماندار قروه نیز در این نشست گفت: استفاده مناسب از اوقات فراغت فرصت طلایی برای کشف خویشتن، تمرین احساس مسئولیت در آینده، شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان، و دوری آنها از آسیب های اجتماعی است.
حاجعلی آوجی افزود: دانش آموزان باید با توجه به استعدادها و علاقه مندی های خود از این فرصت به خوبی بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: بهره مندی خوب جوانان و نوجوانان از ایام اوقات فراغت می تواند آینده خودشان را رقم بزند و برای استفاده بیشتر از زمان برای آینده بهتر تلاش کند.
وی از جوانان و نوجوانان خواست با تعیین کردن اهداف متنوع و دراز مدت با تلاش، تمرین و استمرار آن به اهداف خود برسند و اهداف فقط صرف مادی بودن نیست بلکه اهداف معنوی، کار و آینده کاری است.
معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار قروه گفت: حساسیت نداشتن به اوقات فراغت و بی تفاوتی و نسبت به آن می تواند آسیب ها و انحرافات فراوانی را به بار آورد.
در شهرستان قروه سه هزار و 870 خانوار با جمعیت نزدیک به هفت هزار نفر تحت حمایت مستمر خدمات کمیته امداد امام (ره) هستند که 55 در صد آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند. از این تعداد 459 دانش آموز و 36 دانشجو نیز از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.