به گزارش ایرنا،خلیل فعله گری در نشست کمیته برداشت گندم روز چهارشنبه گفت:در سال جاری پیش بینی می شود 120 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود در حالی که سال گذشته 170 هزار تن تولید گندم از 82 هزار هکتار اراضی گندم آبی و دیم برداشت شد.
به گفته وی حدود 300 دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت گندم را انجام می دهند که باید تمهیدات برای تامین و توزیع به موقع سوخت کمباین داران و تراکتورداران توسط ادارات متولی،شرکت نفت و سازمان تعاون روستایی فراهم شود.
فعله گری افزود:2 اکیپ معاون فنی نیز قرار است بر کار کمباین ها نظارت کنند و از فعالیت ریزش زیاد و نامتعارف کمباین ها جلوگیری کنند.
وی با اشاره به مبارزه سن و علف هرز گفت:در سال جاری در مرحله اول 17 هزار هکتار مبارزه با سن و 32 هزار هکتار مبارزه با علف هرز انجام شد و در مرحله دوم تا 30 خرداد ماه 12 هزار هکتار علیه پوره سن مبارزه شده و همچنان ادامه دارد.
فعله گری تاکید کرد:در سال جاری 40 اکیپ ناظر بخش خصوصی و دولتی از کارشناسان مجرب در امر مبارزه با سن در مزارع این شهرستان مشغول فعالیت هستند.
کشت گندم در کردستان هر سال در اواخر شهریور و اوایل مهر شروع می شود و برداشت آن در اواخر خرداد و اوایل تیر سال بعد به 2 صورت مکانیزه و سنتی انجام می شود.
کردستان باداشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه سوم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
7345/ 3020
**خبرنگار:سارا صالحی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.