قانع حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سم پالیزین محتوی صابون های غلیظ گیاهی وصمغ های گیاهی است که در از بین بردن آفات نباتی و همچنین زدودن چربی و گرد و خاک بر روی برگ درختان تاثیر گذار است.
وی افزود: شستشوی درختان با سم پالیزین باعث افزایش سطح سلامت و زیبایی درختان، ایجاد سرسبزی و طراوت، حفظ و احیای فضای سبز، کنترل آفات و بیماری های گیاهی و پاک شدن تاج درختان از آلودگی هایی نظیر گرد و غبار و سموم شیمیایی می شود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سنندج ادامه داد: سم پالیزین یک حشره کش طبیعی و کاملا بی خطر برای انسان و محیط زیست بوده و در از بین بردن آفات های مکنده مانند شته ها و کنه ها نیز تاثیر گذار است.
وی ابراز امیدواری کرد، با اقدامات انجام شده شاهد کاهش آفات نباتی و رضایتمندی شهروندان را فراهم کرده باشیم.
امسال و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و براساس شرایط آب و هوایی و در راستای مبارزه با آفات نباتی سه مرحله سمپاشی درختان سطح شهر انجام شد.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون مترمکعب وجود دارد.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع برای هر شهروند بوده و این مقدار نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.