علی مفاخری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با ابراز تاسف از حادثه تروریستی و تسلیت به مردم ایران افزود: این اقدام تروریستی دشمنان، عملی ناشایست و ضد اخلاقی و ضد بشری بوده و محکوم است.
وی ادامه داد: این اقدام تروریستی توسط مزدوران آمریکا و اسرائیل بوده که در راستای ایجاد تفرقه و اختلاف در بین ملت ایران است، اما غافل از اینکه این حرکات تروریستی کوچکترین خللی در عزم و اراده ملت ایران برای مقابله با دشمنان ایجاد نکرد.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: دشمنان بعد از اینکه همه توطئه ها و نقشه های شوم خود را با حضور گسترده مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در پای صندوق های رای خنثی و بی اثر دانستند، اقدام به این جنایت تروریستی کردند.
وی افزود: دشمنان می خواستند با این اقدامات تروریستی شیرینی حضور گسترده ملت ایران در انتخابات 29 اردیبهشت را بر کام ملت تلخ کنند اما در اشتباهی بزرگ افتاده و یکدلی و صمیمت را در بین ملت ایران بیشتر و بیشتر کردند.
وی اظهار کرد: حمله به روزه داران ماه مبارک رمضان نمونه ای از دشمنی آمریکا و اسرائیل با ارزش ها و باورهای دینی مسلمانان است و بدون شک جهان اسلام و ملت ایران اسلامی این حرکات تروریستی آنها را فراموش نخواهند کرد.
مفاخری گفت: دشمنان از امنیت و آرامش کنونی ایران در وحشت و هراس هستند و قصد داشتند با این اقدامات تروریستی این آرامش ملت ایران را بر هم بزنند ولی خوشبختانه با هوشیاری و زیرکی نیروهای خدوم و جان بر کف امنیتی، نظامی و انتظامی این نقشه شوم آنها نقش بر آب شد.
بخشدار مرکزی شهرستان سروآباد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تسلیت شهادت جمعی از مردم شهید پرور ایران اسلامی در حوادث تروریستی تهران، این اقدام دشمنان را نشان دهنده شکست آنها در انتخابات 29 اردیبهشت دانست و گفت: دشمنان تصور می کردند انتخابات در ایران با حضور کم رنگ ملت همراه خواهد بود، بنابراین در حال توطئه چینی برای ایجاد اختلاف و تفرقه بعد از انتخابات بودند اما با حضور گسترده ملت ایران در پای صندوق های رای همه توطئه ها و نقشه های خیالی و پوچ آنها با شکست مواجه شد.
سید عطا حسینی افزود: آنچه که امروز ملت ایران در برابر دشمنان به آن نیاز دارد، وحدت و اتحاد است و بدون شک دشمنان با این اقدامات تروریستی خود باعث تقویت اتحاد و وحدت ملت ایران شدند.
وی ادامه داد: ملت ایران یک ملت شهید پرور و همیشه در صحنه است که همواره در راه حفظ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی آماده شهادت بوده و هستند و این اقدامات تروریستی دشمنان که باعث شهادت جمعی از مردم شد، کوچکترین خللی در عزم و اراده آنها در راه پاسدارای و حفاظت از نظام و انقلاب ایجاد نخواهد کرد.
وی اضافه کرد: امنیت و آرامش کنونی ایران اسلامی مرهون خون پاک هزاران شهید و ایثار و فداکاری ایثارگران، جانبازان و رزمندگان است و ملت ایران پاسدار آن هستند و قطعا با این اقدامات تروریستی شکاف و خللی در این امنیت و آرامش ایجاد نمی شود.
به گزارش ایرنا، صبح دیروز چهارشنبه (17 خرداد) در 2 حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که ، تاکنون شهادت 17 نفر و مجروح شدن 52 نفر تائید شده است.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی یک تروریست خود را منفجر کرد و 2 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند.
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
7354/ 3020
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.