به گزارش خبرنگار ایرنا امیر قادری روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با بیان اینکه امسال، سال تغییر و تحول در این حوزه است افزود: با پیگیری های صورت گرفته، تقریبا تمامی این 320 کیلومتر، تعیین تکلیف شده و کار ساخت آن در حال انجام است.
وی اضافه کرد: در سال جاری برنامه هایی مانند روکش آسفالت، نصب علائم و نگهداری راه در استان، در سطح وسیعی خواهیم داشت.
وی اقدامات راه سازی در کردستان را در سال های اخیر قابل تقدیر دانست و ادامه داد: مردم نگاه ویژه ای به راه های استان دارند و مرتب خواستار اقدامات اساسی مسئولان در این حوزه هستند.
وی با بیان اینکه سال های گذشته بی توجهی هایی به حوزه راه استان شده است افزود: امیدواریم با بهره برداری رسیدن این پروژه، شاهد توسعه استان در حوزه های مختلف باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان به کیفیت برخی از جاده های بین شهری استان اشاره کرد و گفت: سال 94 و 95 شاهد وقوع حوادث زیادی در راه اصلی مریوان به سنندج داشتیم که در صورت فراهم کردن زیرساخت ها، تصادفات کاهش محسوسی خواهد یافت.
قادری با بیان اینکه 2 بانده کردن گردنه صلوات آباد خواست جدی مردم استان است بیان کرد: عملیات ساخت این پروژه در سه قطعه آغاز شده که می طلبد برای تعیین تکلیف آن، اقدام شود.
به گفته وی، مردم کردستان حق دارند که از مسئولان استانی و کشوری، انتظار داشته باشند؛ چرا که حضور افتخار آمیزی در انتخابات گذشته، داشته اند.
وی گفت: امیدواریم برای تحقق خواسته های مردم کردستان در حوزه حمل و نقل و راه ها، اقدامات اساسی صورت گیرد.
در این مراسم، از تلاش های نعمت الله خواجه ای، تقدیر و سیدالبرز حسینی به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان منصوب شد.
در استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که حدود 2 هزار کیلومتر آن راه اصلی و فرعی و 6هزار کیلومتر دیگر نیز راه روستایی بوده که 90 درصد این راه ها در مناطق کوهستانی و تپه ماهور واقع شده است.
کریدور شمال - جنوب به طول یک هزار و 450 کیلومتر، دارای ویژگی های ملی، منطقه ای و بین الملی بوده و کوتاه ترین مسیر خشکی اتصال اتحادیه اروپا به خلیج فارس است.
این کریدور 10 پایانه مرزی غرب کشور را به داخل وصل کرده و یک سوم مرزهای کشور را پوشش می دهد.
320 کیلومتر از این کریدور در استان کردستان قرار دارد که از این مقدار تاکنون 120 کیلومتر به بهره برداری رسیده و 200 کیلومتر باقی مانده در پنج قطعه دیگر در دست احداث است.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.